تقدیر از مشترکان آب شرب خانگي کم مصرف در روستاهاي استان اصفهان

پایگا خبری ارک خبر-اصفهان :

تقدیر از مشترکان آب شرب خانگي کم مصرف در روستاهاي استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان از مشترکین آب روستایی که کمترین میزان مصرف را در سال 96 داشته اند تقدیر شد.
محمدحسین قرائتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در اینخصوص گفت: منابع تامین آب شرب روستاهای استان اصفهان به دلیل خشکسالی کاهش چشمگیری داشته و سطح ایستابی سفره آبهای زیرزمینی نیز افت کاملا محسوسی را شاهد بوده که باعث  کم شدن آبدهی و در بعضی از مناطق خشک شده چاه ها  شده است.
وی آبرسانی سیار و تامین منابع آبی جایگزین را از جمله اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود آب عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای پروژه های آبرسانی، اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده و استقرار دستگاههای آب شیرین کن جزو برنامه هایی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان بر حسب وظایف ذاتی خود به صورت مستمر پیگیری و اقدام می نماید، اما لازم است مشترکین محترم نیز با استفاده صحیح از آب، خادمین خود را در این شرکت یاری نمایند.
مهندس قرائتی نقش بانوان و زنان خانه دار  برای صرفه جویی در مصرف آب شرب را بسیار مهم و تاثیرگزار دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص کم آبی که استان اصفهان را دچار نموده و مشکلاتی که برای تامین آب شرب مردم وجود دارد، مصرف بهینه آب شرب عامل بسیار مهمی برای مقابله با بحران کم آبی و بهره مندی همگان از این نعمت بدون جایگزین الهی می باشد.
مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب را جزو اولویتهای برنامه های این شرکت و در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب «مد ظله» اعلام کرد و اظهار داشت: برای ترغیب مردم به مصرف بهینه آب ، پس از بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن شرایط انشعابات آب شرب مشترکین، با همکاری امور آب و فاضلاب روستایی شهرستانها  از مشترکین محترم خانگی که الگوی مصرف آب شرب را رعایت نموده و با عمل به توصیه های مکرر کارشناسان این شرکت  کمترین میزان مصرف آب شرب را در 4 ماه نخست سال جاری داشته اند تقدیر شد.
وی از مردم خواست بحران کمبود آب را کاملا جدی گرفته و از مصارف غیر شرب آب  مانند نظافت، شست و شو ،آبیاری و کارهای ساختمانی و همچنین استفاده غیرقانونی و بدون مجوز از انشعاب آب (انشعاب غیرمجاز) جداً خودداری نمایند.
به گفته قرائتی، سامانه تلفنی ارتباط مردمی 1523 نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشهای روستائیان استان اصفهان در زمینه انشعابات غیرمجاز، آبیاری باغات و درختان و هرگونه مصادیق اسراف در استفاده از آب و تضییع حقوق مردم و نیز  شکستگیها و اتفاقات شبکه توزیع آب و خرابی کنتور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا