آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه کشور دارد

خبرگزاری ارک- رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: توسعه و پیشرفت جوامع در همه ابعاد با جریان تعلیم و تربیت همراه است و آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه همه جانبه کشور دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر نجف قراچورلو با حضور در جمع مدیران و معلمان مدرسه تیزهوشان فرزانگان در تبریز با تجلیل از مقام شامخ معلم و استاد، همراهی تعلیم و تربیت با همه جنبه‌های رشد انسانی را از ضروریات پیشرفت دانست و افزود: معلمی نه یک شغل بلکه عشق الهی برای تبدیل نیروهای بشری به سرمایه‌های بزرگ ملی و معنوی است و هیچ کلمه و زبانی را قدرت ادای حق این کلمه نیست.

وی با بیان اینکه رویکرد کلان آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی کشور مشخص شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدوین این نقشه مهم‌ترین نقش را بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته اند.

دکتر قراچورلو گفت: اگر بخواهیم در تمامی زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم مشکلات جامعه را مرتفع نماییم باید در تربیت دانش آموزان نهایت تلاش را انجام دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با توجه و ارزش‌گذاری به آموزش و پرورش می‌توان شاهد شکوفایی و پیشرفت بیشتر جامعه باشیم.

فیروز رضایی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، گفت: مهم‌ترین مشکل حوزه تعلیم و تربیت، نوع نگرش جامعه است که باید با فرهنگ سازی اصلاح شود.

وی، اظهارکرد: کار تعلیم و تربیت، کاری دشوار بوده و باید افرادی که در این امر فعال هستند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

براساس این گزارش در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از کلیه معلمان مدرسه تجلیل به‌عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا