افتتاح 15 كيلومتر آزادراه غرب اصفهان و آغاز عمليات اجرايي 25 كيلومتر ادامه مسير

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

با حضور وزير راه وشهرسازي در استان اصفهان انجام شد؛

افتتاح 15 كيلومتر آزادراه غرب اصفهان و آغاز عمليات اجرايي 25 كيلومتر ادامه مسير

عباس آخوندي در دومين روز از سفر خود به اصفهان ضمن افتتاح 15 كيلومتر آزادراه غرب ، دستور آغاز عمليات اجرايي ادامه مسير تا آزادراه اصفهان – شيراز را صادر نمود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، با بهره‌برداري از مرحله سوم پروژه آزاد راه كنارگذر غرب اصفهان، اين مسير از دليجان آغاز و به ميدان كركوند در شهرستان مباركه -در فاصله 60 كيلومتري اصفهان- متصل مي‌شود و شهرهاي غرب اصفهان را به آزادراه اصفهان – كاشان – قم – تهران و بزرگراه اصفهان – تهران متصل مي‌كند.
عباس آخوندي وزير راه وشهرسازي در آيين افتتاح 15 كيلومتر از اين مسير گفت: خوشبختانه با وجود قانون مشاركت، سهم بخش خصوصي در ساخت و احداث در حوزه هاي دريايي، ريلي، هوايي و زميني افزايش يافته و در حوزه راهسازي نيز با مشاركت 70 درصد بخش خصوصي و 30 درصد بخش دولتي در حال انجام است .

وي خاطر نشان ساخت: با افتتاح اين 15 كيلومتر از آزاد راه غرب و آغاز عمليات اجرايي 25 كيلومتر ادامه مسير، اين آزادراه به آزادراه اصفهان –شيراز متصل مي شود و بخش عمده اي از مشكلات و بار ترافيكي شهر اصفهان كاسته خواهد شد.

حجت اله غلامي مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان نيز به عنوان اولين سخنران اين مراسم گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعيت خاص جغرافيايي و قرار گيري در مسير كريدورهاي شمال به جنوب و شرق به غرب كشور و وجود صنايع مادر به ويژه صنايع فولاد و كليه صنايع وابسته به آن، بخش عمده اي از حجم بار و مسافر را به خود اختصاص داده كه در حال حاضر و بر اساس آمار نزديك به 45 ميليون تن بار خروجي و 17 ميليون نفر از محورهاي استان عبور دارند كه باعث شده اين استان رتبه اول در حمل بار و رتبه سوم در جابجايي مسافر را دارا باشد.

غلامي در ادامه بيان داشت: كل ترافيك ورودي كه از سمت شمال به اصفهان وارد مي شود از دو بزرگراه تهران-قم و كاشان – نطنز به شهر اصفهان وارد شده كه با احتساب محور ساوه – قم و دليجان جمعا 80 هزار وسيله نقليه وارد اصفهان مي شودكه اين ترافيك عظيم ايجاد شده به لحاظ زيست محيطي و آلايندگي مشكلات فراواني را براي مردم اصفهان ايجاد نموده است.

مديركل راه وشهرسازي در توجيه احداث دو آزادراه كنارگذر شرق و غرب اصفهان اظهار داشت: بر اساس طرح جامع حمل ونقل استان دو آزادراه شرق و غرب از ورودي هاي شمالي اصفهان جدا مي شوند و كل بار ترافيكي را به سمت جنوب، شرق و غرب استان منتقل مي نمايند .

وي در ادامه گفت: 15 كيلومتر آزاد راه غرب امروز افتتاح خواهد شد و 25 كيلومتر ديگر آن بر اساس توافقاتي كه با شركت عمران شهرهاي جديد انجام گرديده به منظور اتصال به آزادراه اصفهان – شيراز عملياتي مي گردد كه با اتصال دو آزاد راه شرق و غرب به آزادراه اصفهان – شيراز بخش عمده اي از بار ترافيكي شهر اصفهان كاهش يافته و گره گشاي مشكلات ترافيكي و محيط زيستي اصفهان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا