مراحل اجرایی خط 2 قطار شهری تبریز آغاز شده است

خبرگزاری روزنامه ارک- مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از آغاز مراحل اجرایی خطوط 2 و به سرانجام رسیدن تفاهم‌نامه مربوط به خط 3 قطار شهری تبریز خبر داد.

به گزارش  فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدصادق پشمینه‌آذر اظهار داشت: خطوط قطار شهری تبریز در چهار خط طراحی شده است که در حال حاضر خطوط 1، 2 و 3 در حال اجرا هستند.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع در مورد خط یک مترو، اطلاع رسانی در این زمینه تقریبا کامل است و بر همین اساس، نیاز است تا در مورد خطوط دیگر هم اطلاعاتی تقدیم شهروندان عزیز شود.

مدیرعامل سازمان مترو در ادامه، به مراحل اجرایی خط 2 قطار شهری اشاره کرد و گفت: خط 2 متروی تبریز، از منطقه قراملک شروع شده و تا میدان شهید فهمیده و نهایتا میدان بسیج ادامه خواهد یافت که تاکنون عملیات احداث پنج ایستگاه از این مسیر در حال اجرا است.

پشمینه آذر اضافه کرد: اقدامات حفاری تونل‌های خط 2 قطار شهری نیز طبق برنامه پیش‌ می‌رود.

وی در مورد خط 3 قطار شهری نیز گفت: مسیر این خط از فرودگاه تبریز آغاز می‌شود و با عبور از مناطق مرکزی شهر مانند خیابان ثقه‌الاسلام، خاقانی و ارتش جنوبی، به ترمینال تبریز منتهی می‌شود. در حقیقت خط 3 مترو، خط شمالی جنوبی تبریز محسوب می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری تبریز ادامه داد: مطالعه و اجرای این پروژه طی مذاکراتی به بخش خصوصی واگذار و پس از طی مراحل قانونی، به صورت مشارکت BOT، قرارداد نهایی با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود.

پشمینه‌آذر گفت: با انعقاد این قرارداد که به زودی انجام خواهد گرفت، اقدامات اجرایی این خط نیز در اسرع وقت آغاز می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا