بررسی مهم‌ترین مسایل شهرستان اسکو؛ از مسکن مهر تا بزرگراه تبریز- سهند 

خبرگزاری ارک- مهم‌ترین مسایل شهرستان اسکو، از مسکن مهر تا بزرگراه تبریز- سهند در جلسه شورای این شهرستان با حضور استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

 به گزارش ایسنا ، استاندار این استان در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو، وحدت و همدلی مسئولان را شرط موفقیت در کارها دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با تقویت فضای همدلی در شهرستان اسکو شاهد ارایه خدمات بهتر به مردم این نقطه از استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای بخش عمده پروژه‌های مسکن مهر استان در شهرستان اسکو، تعیین تکلیف این پروژه‌ها را از اولویت‌های مدیریت استان ذکر کرد و گفت: متولی پیگیری پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید سهند، شرکت عمران سهند و در شهرهای اسکو و ایلخچی، فرمانداری اسکو است و تمام دستگاه‌های مسوول باید با این دو دستگاه هماهنگ باشند.

جبارزاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی در مسکن مهر اسکو و ایلخچی، تاکید کرد: مشکلات جزئی این پروژه‌ها نباید باعث شود که حلاوت و شیرینی آنها در کام مردم تلخ شود، لذا تدبیر ویژه برای حل این مشکلات ضروری است.

وی با اشاره به ضروت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در شهر جدید سهند، خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار یک مشکل کشوری است و نباید کارها را موکول به تخصیص بودجه کنیم.

جبارزاده تاکید کرد: اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر از منابع داخلی دستگاه‌ها و همچنین از منابع جدید درآمدی مانند فروش املاک تجاری در محدوده شهر جدید سهند تامین شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین افزایش فضاهای آموزشی در مجتمع‌های مسکن مهر را ضروری برشمرد و گفت: ساخت چندین مدرسه جدید در شهر جدید سهند اقدام ارزشمندی بود که با وجود مشکلات اعتباری در سال گذشته انجام شد و انتظار است در سال جدید نیز با روحیه جهادی و همت و توجه خاص نسبت به تکمیل فضاهای آموزشی این شهر اقدام شود.

وی افزایش ضریب امنیتی شهر جدید سهند به ویژه پروژه‌های مسکن مهر را نیز مورد تاکید قرار داد و خواستار بررسی راهکارهای این امر در شورای تامین شهرستان شد.

 جبارزاده در خصوص بزرگراه تبریز- سهند نیز از تکمیل نه کیلومتر از این پروژه که توسط شرکت عمران شهر جدید سهند اجرا می‌شود تا مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: 15 کیلومتر باقیمانده که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا می‌شود با مشکل تامین اعتبار مواجه است.

وی با اشاره به این که مجوز تهاتر زمین برای تامین 60 میلیارد تومان اعتبار این پروژه اخذ شده است، افزود: در صورتی که پیمانکار فعلی امکان استفاده از این مجوز را ندارد پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص سایر موضوعات مرتبط با شهرستان اسکو، به پروژه‌های گازرسانی روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان تنها شش روستای بدون گاز وجود دارد که امیدواریم با اجرای پروژه‌های گازرسانی در سال جاری، اسکو اولین شهرستانی باشد که صد درصد جمعیت روستایی آن تحت پوشش نعمت گاز قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که میزان برخورداری آذربایجان شرقی از نعمت گاز بالاتر از میانگین کشوری است، از فعالیت‌های شرکت گاز استان قدردانی کرد.

جبارزاده همچنین بر ایجاد شهرک فناوری‌های پیشرفته اسکو تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آماده تاسیس این شهرک است و اگر به مجوز خاص زیست‌محیطی نیاز باشد آماده پیگیری آن هستیم.

وی در خصوص امکانات درمانی شهرستان اسکو نیز ضمن قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ارتقای این امکانات را خواستار شد.

جبارزاده همچنین خواستار تسریع در ایجاد شهرک صنایع دستی اسکو، پارک مینیاتوری سهند و حمایت از صنعت باتیک (چاپ کلاقه‌ای) به عنوان برند صنایع دستی شهرستان اسکو شد.

در این جلسه هر یک مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین برخی از مدیران محلی شهرستان اسکو به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه‌های در حال اجرا پرداختند.

صادقی، فرماندار اسکو نیز گزارشی از وضعیت شاخص‌ها و هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه این شهرستان ارایه کرد و خواستار همکاری و هماهنگی جدی دستگاه‌های اجرایی برای حل مسایل و مشکلات شهرستان شد.

فرهنگی و سعیدی، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی به بیان برخی از مشکلات شهرستان اسکو و راهکارهای حل این مشکلات پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا