گازرسانی ایمن و مستمر با رعایت الزامات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی محقق می شود.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

الزامات ایمنی برای پیشگیری از حوادث ناشی از گاز

گازرسانی ایمن و مستمر با رعایت الزامات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی محقق می شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصل سرد سال بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: وظیفه ما گازرسانی ایمن و مستمر به مشترکین اعم از شهری و روستایی است وبا رعایت الزامات ونکات ایمنی این نعمت خدادادی همیشه ماندگار و ایمن خواهد بود.

سید حسن موسوی افزود: مردم شریف استان اصفهان از دیرباز در صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی ها زبانزد بوده اند و مطمئناً در آغاز فعالیت وسایل گرمایشی گاز سوز بویژه بخاری و شومینه با رعایت نکات ایمنی ، ایامی گرم و ایمن را سپری خواهند نمود.

وی بیان داشت: مشترکین محترم می بایست در نصب وسایل گاز سوز دقت کافی را داشته باشند و از کارشناسان فنی و خبره برای این امر استفاده نمایند.

موسوی، با بیان اینکه قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شد، خاطرنشان ساخت: هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص بخود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها گفت: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها به جهت ممانعت از فشار جریان باد و خروج گاز های سوخت الزامی است.

وی، توجه به برچسب انرژی و استاندارد بودن لوازم گازسوز در هنگام خرید را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشترکین باید از قرار دادن خروجی دودکش داخل راهروها، حیاط خلوت های مسقف و همچنین به صورت افقی خودداری نمایند.

وی استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: در نصب بخاری می بایست از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: رنگ شعله گاز در وسایل گاز سوز بسیار مهم است و در صورتی که سوخت کامل و صحیح باشد رنگ آن آبی خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: رنگ شعله به غیر از آبی علامت خطر است و حادثه سنگین جانی در پی خواهد داشت لذا باید وسیله گاز سوز را خاموش و علت را بررسی نمود.

وی افزود: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب گردد.

وی خاطر نشان کرد: برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری زیر درب ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین عزیز در صورت استشمام بوی گاز فوراً شیر اصلی گاز را بسته ،کلید کنتور برق را در خارج از محل تجمع گاز خاموش، پنجره ها را بازکرده و با پارچه پنبه ای خیس گاز را از ساختمان خارج نمایید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا