۹۸۰ تن ارزن دانه ای در شهرستان طبس برداشت می شود

پایگاه خبری ارک خبر-طبس:

مدیر جهاد کشاورزی طبس:

۹۸۰ تن ارزن دانه ای در شهرستان طبس برداشت می شود

– معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی طبس از برداشت ۹۸۰ تن ارزن دانه ای در این شهرستان خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:داوود بخشایی در گفتگو با مهر سطح زیر کشت ارزن دانه ای این شهرستان را ۳۵۰ هکتار اعلام و بیان کرد: از این مقدار ۹۸۰ تن ارزن برداشت می شود.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول دو هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است، افزود: برداشت این محصول از اواخر مهرماه آغاز و تا نیمه آذرماه ادامه خواهد داشت.

بخشایی با بیان اینکه محصول ارزن نیاز آبی کم، مقاومت به شوری و خشکی، دوره رشد کوتاه مدت و صرفه اقتصادی خوبی دارد گفت: کشاورزان بعد از برداشت جالیز به عنوان کشت دوم نسبت به کاشت این محصول اقدام می کنند.

وی خدمات ارائه شده به ارزن کاران را ترویج استفاده از بذرهای اصلاح شده و توزیع کود شیمیایی برشمرد و گفت: رقم رایج کشف شده در سطح بخش مرکزی ارزن مروارید و در بخش دستگردان گاورس است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: مزرعه‌ای تحقیقی-ترویجی با هدف مقایسه عملکرد ارزن رقم محلی دم روباهی با رقم باستان و لاین KFM۵ در سطح ۰.۳ هکتار در روستای حسن آباد اجرا گردید که نتایج بعد از برداشت به اطلاع بهره‌برداران خواهد رسید.

وی افزود: در سال زراعی ۹۵-۹۶ ارزن کار نمونه استانی با عمل کرد چهار هزار و ۶۷۸ کیلو گرم از روستای شیخ آباد این شهرستان انتخاب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا