کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان جنوبی:

کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: 2 تن و 300 کیلوگرم مواد مخدر در 48 ساعت گذشته طی سه عملیات جداگانه در نهبندان، بیرجند و زیرکوه این استان کشف شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سردار مجید شجاع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدار یک هزار و 960 کیلوگرم مرفین و مابقی سایر مواد شامل هروئین، حشیش و تریاک است.

وی با بیان اینکه از این مقدار مواد مخدر 2 تن و 100 کیلوگرم در 24 ساعت گذشته کشف شد گفت: 2 تن مرفین از این میزان مواد در جاسازی از یک خودروی حمل گاز به دست آمد که توسط نیروی انتظامی شهرستان نهبندان کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مواد مخدر قرار بود از خراسان جنوبی به استان های شمالی کشور منتقل شود که در این استان زمین گیر و 12 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

**کشف 26 تن موادمخدر در سال جاری
وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد که به نسبت سال گذشته 60 درصد افزایش نشان می دهد.
سردار شجاع یادآور شد: در این مدت اعضای 43 باند از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و بیش از 600 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
وی یکی از وظایف عمده نیروی انتظامی را مبارزه بی امان با واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در کشور عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در این باب تکلیف شرعی و قانونی دارد، تکلیف شرعی از این باب که به فرموده مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا یکی از محورهای اصلی اقدامات پلیس، مقابله بی امان با ورود مواد مخدر به داخل کشور است.
وی ادامه داد: از طرفی به لحاظ قانونی و تکلیفی که قانون بر عهده نیروی انتظامی گذاشته، مقابله و برخورد با قاچاقچیان و ورود مواد مخدر به داخل کشور جزو محوری ترین و اصلی ترین ماموریت ها و اولویت های نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نیروی انتظامی شهدای گرانقدری در جای جای میهن اسلامی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و این راه هنوز هم ادامه دارد.
استان مرزی خراسان جنوبی با 11 شهرستان، سومین استان پهناور ایران محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا