احداث اولین پارک جنگلی اردبیل با مشارکت شهرداری تصویب شد

سرویس خبری روزنامه ارک- اردبیل – در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل احداث اولین پارک جنگلی اردبیل با مشارکت شهرداری به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش مهر رئیس شورای شهر در این جلسه به ارائه نامه درخواستی شهرداری مبنی بر تامین اعتبار مشارکت در احداث پارک جنگلی اشاره کرد.

ذکی اله خوشبخت با بیان اینکه این پارک در ۸۰ هکتار در مجاورت بند الماس احداث خواهد شد، اضافه کرد: در بودجه سال جاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اردبیل درخواست تامین اعتبار کاشت و نگه داری این جنگل را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ روز از بهار سال جاری سپری شده است، اضافه کرد: با این وجود می توان با تصویب این طرح فرصت اجرای آن را برای شهرداری فراهم ساخت.

در این جلسه شهردار اردبیل در تشریح نحوه مشارکت در این طرح تصریح کرد: پارک جنگلی در مجاورت بند الماس نرسیده به حکیم قشلاقی در زمینی که منابع طبیعی استان در نظر گرفته شده است، احداث می شود.

صدیف بدری گفت: این پارک در ۸۰ هکتار احداث می شود و طی مذاکره با منابع طبیعی قرار است توسعه و نهال کاری آن توسط شهرداری به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه واگذاری طرح به شهرداری مستلزم ارائه طرح مدون است، ادامه داد: شهرداری در نظر دارد در سال جاری تعدادی نهال کاشته و در سال های بعد تاسیسات رفاهی و خدماتی را برای شکل گیری یک پارک احداث کند.

شهردار اردبیل تاکید کرد: در صورتی که کلیت طرح تصویب شود می توان در جلسات بعدی شورا هزینه دقیق اجرا را برآورد کرده و مطرح کرد.

در این جلسه با نظر اکثریت اعضا درخواست پیشنهادی شهرداری تصویب شد.

 

دکمه بازگشت به بالا