بازرسان کار نیاز به آموزش تخصصی و به روز دارند/ اصفهان رتبه دوم کشور در تعداد کارگاههای بالای ده نفر نیروی کار

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

محسن نیرومند در همایش دو روزه رؤسای بازرسی کار سراسر کشوردر فولاد مبارکه گفت: بازرسین کار نیاز به آموزش به روز و تخصصی دارند.
نیرومند در این همایش با بیان اینکه سطح دانش تخصصی بازرسین کار باید بالاتر از تیم ایمنی واحد های اقتصادی باشد گفت: لازم است حجم آموزش پیش بینی شده در سطح وزارت متبوع برای بازرسین افزایش یابد.
وی همچنین گفت: با توجه به تعداد محدود بازرس در استانها، مناسبتر است که معیار کمی تعداد بازرسی انجام شده را در هراستان حذف کرده و شاخص ها را به سمت کاهش حوادث و میزان اثر بخشی بازرسی انجام شده سوق دهیم.
مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی ستان اصفهان در خصوص موضوع مشاغل سخت و زیان آور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده بود که دبیرخانه آن به تامین اجتماعی منتقل شود تا بازرسین بتوانند تمرکز بیشتری را برای حذف صفت سخت و زیان آوری کارگاه ها داشته باشندو این موضوع هنوز محقق نشده است.
نیرومند همچنین گفت : برای ارتقای افرادی که در سمت بازرسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار می شوند لازم است روالی تعریف شود تا در صورت ضرورت استفاده از بازرسین در پست های مدیریتی، لطمه ای به حوزه بازرسی و فعالیت های آن وارد نشود.
مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین اعلام کرد: اصفهان با 1561 کارگاه بالای ده نفر نیروی کار پس از تهران رتبه دوم در این زمینه را به خود اختصاص داده است.
نیرومند ادامه داد: اصفهان دارای 76 شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از 10 هزار کارگاه فعال است که 70 درصد فولاد، 50 درصد سیمان و 50 درصد صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود .
وی همچنین اعلام کرد: استان اصفهان با کسب نمره 1004/65 به عنوان رتبه اول توسعه یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری کشور و بالاتر از استانهای تهران و خراسان رضوی برگزیده شده است.
این مقام مسئول افزود : اصفهان رتبه اول کشور را در شاخص هایی نظیر حمل و نقل کالا و مسافر، تولیدات دامی کشور، جذب گردشگر خارجی،تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای است و توانسته رتبه دوم کشور در کسب در آمد کشور را در میان سایر استان ها کسب نموده است.
در ادامه این همایش رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور و مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان نیز اولویت های مهم در حوزه ایمنی و صیانت از نیروی کار را مطرح کرند.
این همایش دوروزه با حضور مدیرکل بازرسی کار و رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و 100 نفر از بازرسان کار سراسر کشور در فولادمبارکه اصفهان در 9 و 10 آبان ماه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا