مراسم اربعین در ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می­‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مراسم اربعین در ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می­‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار حرم مطهر ۴۰ امام‌زاده شاخص استان اصفهان به صورت ویژه برگزار می­‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌ الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به شور و حال عزاداری اربعین در مردم اصفهان اظهار داشت: همه ساله مردم اصفهان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ ناشدنی برپا می­‌کنند، گلستان شهدا، بقاع متبرکه امامزادگان و هیئت­‌های بزرگ و کوچک همواره پذیرای عزادارن اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیشتاز بوده، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در بیش از 350 امامزاده در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌­شود، این مراسم به صورت ویژه در جوار حرم مطهر 40 امامزاده شاخص استان نیز برگزار می شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: از جمله این امامزادگان می­‌توان به امامزاده جعفر(ع)، زینب بنت موسی بن جعفر(ع)، امامزاده شاه کرم(ع)، امامزاده هلال بن علی(ع) و امامزاده قاسم(ع) در آران و بیدگل، امامزاده عبدالله(ع) رزوه، امامزاده میر احمد(ع) کاشان، امامزادگان هفده تن(ع) گلپایگان، امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر، امامزاده سید ابراهیم(ع) سمیرم و… اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه مراسم اربعین در امامزاده جعفر بن الرضا(ع) که در مجاورت فرودگاه قرار دارد هر ساله پذیرای عزادارن حسینی است، تصریح کرد: این مراسم شامل برنامه‌هایی از جمله قرائت دعای زیارت عاشورا  و نماز اربعین، تعزیه خوانی و برنامه‌­های فرهنگی است، نماز ظهر اربعین نیز توسط یکی از علما و بزرگان در امامزاده شاه کرم(ع) اقامه می شود.

وی با اشاره به برنامه­‌های روز اربعین تا پایان ماه صفر گفت: روحانیون مبلغ در این مدت با برپایی خیمه‌­های معرفت، پاسخگویی به مسایل شرعی، شبهات دینی و غرفه‌های کودک و نوجوان به فعالیت مشغول هستند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ائمه جماعات،  سخنرانان کشوری و لشکری و مداحان اهل بیت (ع) نیز در جوار حرم مطهر امامزادگان احمد(ع) خیابان نشاط اصفهان و امامزاده باقر(ع) خیابان عافیت در قاقله عزاداران امام حسین(ع) حضور خواهند داشت و برای حاضران به ایراد سخنرانی می پردازند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا