مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد: رتبه دوم استان اصفهان در اجرای طرح کاروزری در سطح کشور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

.fancybox-margin{margin-right:0px;}

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد: رتبه دوم استان اصفهان در اجرای طرح کاروزری در سطح کشور

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در اجرای طرح کارورزی رتبه دوم در سطح کشور را دارد.

محسن نیرومند در کارگروه مشترک اشتغال گلپایگان و خوانسار که با حضور وزیر تعاون کارورفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت استان حدود پنج میلیون و 120هزار نفر است و نرخ بیکاری در استان اصفهان 14درصد که از متوسط کشوری یعنی 11.7درصد، بالاتر هستیم.
وی گفت: استان اصفهان دارای یک میلیون و 100هزار بیمه شده دارد که بالغ بر 700 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که با احتساب 200 هزار بازنشسته، 64 درصد جمعیت استان کارگری است و بنابراین استانی کاملا کارگری و با توجه به شاخص‌ها کاملا صنعتی هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در استان اصفهان، هشت دهم درصد از متوسط کشوری بالاتر و برابر با 20.8 درصد است.
نیرومند گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان 96 نسبت به تابستان سال گذشته 3.4 درصد کاهش داشته است و این درحالی که این نسبت در کل کشور، یک درصد کاهش یافته است که مدیون برنامه‌های اشتغال‌زایی در دولت هستیم.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما کاهش نرخ بیکاری است تصریح کرد: سهم طرح کارورزی 4هزار و 125 نفر است که آن را بین شهرستان‌ها توزیع کردیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: با وجود بحث مشکل نرم‌افزاری به وجود آمده 110 قرار داد بیشتر نتواتستیم منعقد کنیم. با این حال رتبه دوم کشوری در اجرای این طرح داریم و امیدواریم این رشد تصاعدی باشد تا بتوانیم این طرح را تکمیل کنیم.
نیرومند با بیان اینکه ثبت نام این طرح در شهرستان گلپایگان 74 و در شهرستان خوانسار 26 مورد است، افزود: اعتبار مشاغل خانگی، 54 میلیارد تومان است که رشد چند برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
90درصد تسهیلات اشتغالزایی اصفهان به پشتیبان های مشاغل خانگی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در مجموع 233 میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی هزینه شده است، در سال گذشته 90 درصد اعتبار مشاغل خانگی به پشتیبان‌ها با هدف اشتغال بیشتر پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در طرح تکاپو، یک برنامه 53 هزارتایی پیش‌بینی شد که با تکلیف استاندار و با هدف نزدیک شدن به نرخ کشور، یک برنامه 90 هزارتایی پیش بینی و میان شهرستان ها توزیع شد.
نیرومند همچنین گفت: بهترین تعاونی توسعه عمران شهرستانی در گلپایگان تشکیل شده است که کارهای قوی انجام داده‌اند و سرمایه‌گذاری خوبی کردند.
وی افزود: این تعاونی در حال ایجاد یک شهرک تفریحی در کنار سد کوچری است که پس از اجرا می‌تواند یک طرح عمرانی نمونه در کل کشور باشد چراکه درآمد بسیار بالایی را به مردم برمی‌گرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا