طنین زنگ آب در مدارس استان اصفهان نواخته شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان پیرامون نواختن زنگ آب در مدارس ابتدایی استان اصفهان گفت:  دانش آموزان به عنوان سفيران آب در منزل و مدرسه نقش بسزايي در مصرف بهينه آب دارند اجراي برنامه هاي فرهنگي و آموزشي در زمينه مفاهيم و روشهاي استفاده صحيح و بهينه از آب یکی از رویکردهای  اساسی پیرامون نهادینه سازی  فرهنگ صحیح آب در بین دانش آموزان است.

سید اکبر بنی طبا  افزود: آب مظهر زندگی است پس باید در حفظ ونگهداری از منابع آبی از تمام ظرفیت ها استفاده نمود و ازآنجاییکه کودکان ونوجوانان  نقش موثری  می توانند در فرهنگ بهینه آب در جامعه داشته باشند باید ترویج فرهنگ بهینه آب را از دانش آموزان شروع کرد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که یاد می گیرند واژه آب است بنابراین  تلاش برای یادگیری صرفه جویی در مصرف آب  در بین آنان ضروری است تا دانش‌آموزان پس از فراگیری دیگر افراد جامعه را به درست مصرف کردن آب رهنمود کنند.
بنی طبا   رسالت معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم دانست و گفت: معلمان می‌توانند با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.
مدیر  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  هدف از اجرای این برنامه را مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب از کودکی و از سطح مدارس برشمرد و عنوان کرد: هدف از  آموزش‌فرهنگ صحیح آب در میان دانش آموزان  و نیز اجرای برنامه زنگ آب انتقال فرهنگ صرفه جویی بین دانش آموزان و  بدنبال آن دیگر افراد جامعه است  چرا که  صرفه جویی در آب و درست مصرف کردن آن از اهمیت وضرورت خاصی برخوردار است وباید این موضوع حیاتی در طول سالهای آموزش مورد توجه قرار گیرد.  این در حالیست که تاکنون برنامه زنگ آب در شهر اصفهان وشهرستانهای تیران ،بهارستان،بادرود ،برخوار،اردستان،دولت آباد و چادگان برگزارشده و در سایر شهرستانها نیز استمرار دارد.
در مراسم برگزاری زنگ آب در چادگان  که با حضور امام جمعه، فرماندار،شهردار ،رئیس شورای شهر ورئیس آموزش و پرورش برگزارشد باتوانی مدیر آبفا این شهرستان گفت:هم اکنون کشور ،استان وشهرستان ما از لحاظ در بحران کم آبی بسر می برد پس باید همه ما با مصرف درست قدر این مایه حیاتی را بدانیم تا بتوانیم بر مشکلات ناشی از کم آبی غلبه کنیم پس از آموزگاران می خواهیم که  هم اکنون که دانش آموزان  در حال فرگیری دانش هستند فرهنگ صحیح آب را نیز بخوبی آموزش بینند تا از مصرف بی رویه آب در جامعه جلوگیری شود.

حجت الاسلام سیلمانی امام چمعه شهرستان چادگان در  این مراسم با تاکید  بر ضرورت توجه به استفاده صحيح از نعمات الهي گفت: با اشاره به تاكيدات ائمه اطهار مبني بر استفاده صحیح از نعمات الهی  ،برگزاری مراسم زنگ آب  در راستاي نهادينه سازي فرهنگ استفاده بهينه از آب صورت پذيرفته است و تاثير چشمگيري در حفظ منابع آبي براي نسل آينده در بر خواهد داشت
وی افزود:خدای توانا، همه چیز را بوسیله آب زنده نمود و آب را سبب تطهیر انسان قرار داد لذا صرفه جویی درآب قدردانی از خداوند متعال نیز است. چنانچه انسان در مصرف نعمت های خداوند راه اسراف را در پیش بگیرد، ناسپاسی از خداوند شمرده می شود.
طنین زنگ آب با همکاری و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی شهر اصفهان و شهرستانها در مدارس استان از آبانماه آغاز گردیده و استمرار دارد تا مدیریت مصرف آب بعنوان یک دغدغه اساسی مورد توجه و عنایت تمامی جوامع هدف بخصوص فضاهای آموزشی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا