آمار فوت شده های زلزله کرمانشاه به 444 نفر رسید

پایگاه خبری ارک خبر-کرمانشاه:

آمار فوت شده های زلزله کرمانشاه به 444 نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، آخرین آمار فوت شده های زلزله کرمانشاه را 444 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد سه نفر مصدوم بوده اند که در بیمارستان فوت کرده اند.

ارک خبربه نقل ازایرنا:آرتین کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 2 نفر از فوت شده ها نیز مجهول الهویه هستند، از کسانی که عزیزانشان در زلزله مفقود شده خواست برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی مرکز استان مراجعه کنند.

وی در پاسخ به موضوع دفن بدون مجوز نیز گفت: ما منکر این موضوع نیستیم و احتمال رخداد آن وجود دارد اما تعیین کردن تعداد افراد در این مرحله شدنی نیست.
او افزود: برای مشخص شدن این موضوع از روز دوشنبه کمیته ای تشکیل داده ایم که نمایندگان فرمانداری یا بخشداری، ثبت احوال، دادگستری و پزشکی قانونی عضو آن هستند و در این کمیته اسامی مورد ادعا بررسی می شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمار بالای مصدومان زلزله گفت: بعید نیست آمار فوت شده های ما افزایش پیدا کند اما دلیل اصرار برخی از رسانه ها بر بالا رفتن آمار فوت شده ها را نمی دانم در حالی که باید از خدا بخواهیم آمار تلفات ما بیشتر از این نشود.
کمالی با بیان اینکه پزشکی قانونی یک مرجع کاملا علمی است، گفت: طبق قوانین بین المللی پزشکی قانونی باید در حوادث غیرمترقبه ای مانند زلزله ورود کند تا با تجزیه و تحلیل بتواند نتایج علمی استخراج کند.
او علت پایین بودن تلفات زلزله کرمانشاه در مقایسه با زلزله بم را زمان زلزله و نیز هشدار اولیه زلزله عنوان کرد و بیان داشت: زلزله غرب استان کرمانشاه در زمانی اتفاق افتاد که همه بیدار بودند و حتی برخی در خارج از منزل بودند ضمن اینکه در ابتدای زمین لرزش خفیفی به حالت هشدار داشت و بسیاری از مردم فرصت پیدا کردند تا از منزل خارج شوند.
به گفته کمالی، دلیل دیگر پایین بودن آمار تلفات این بود که مرکز اصلی زلزله یعنی ‘ازگله’ تراکم جمعیتش کم است به گونه ای که طبق سرشماری سال 95 جمعیتش حدود هزار و 400 اعلام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش پزشکی قانونی کرمانشاه را قطب ژنتیک در غرب کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های ما این توانایی را داریم که به سایر استان های همجوار در مواقع بحرانی خدمات ارائه بدهیم لذا نیازمندیم در زمینه اعتبارات و تجهیزات، توجه خاصی به پزشکی قانونی استان کرمانشاه بشود.
کمالی در پایان از زلزله کرمانشاه به عنوان بزرگترین زلزله سال 2017 میلادی تا امروز نام برد و گفت: نتایج تحلیلی زلزله مانند سن، جنس و غیره بعد از مرحله ثبات اعلام خواهد شد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا