پایتخت نگارگری جهان اسلام، میزبان هنرمندان بین المللی

خبرگزاری ارک: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز اعلام کرد که تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام ، میزبان هنرمندان بین المللی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام حمایت شهرداری تبریز از  برگزاری جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی گفت: شهرداري تبريز مصمم است براي معرفي تبريز در حوزه هاي مختلف و ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي آن، احیای هويت ديني، تاثير در تمدن‌سازي، معرفي مفاخر و مشاهير شهر نیز تلاش کند و مشارکت در برگزاري این جشنواره نیز  درراستای رسیدن به این هدف ارزیابی می شود.

وی به بنیان‌گذاری مکاتب مختلف هنری در تبریز اشاره کرد و گفت: شهر تبریز توانسته در عرصه‌های متفاوت به جایگاه مطلوبی دست یابد؛ ولی با توجه به قدمتی که در زمینه هنر اسلامی داریم، با جایگاهی که تبریز شایسته آن است، فاصله داریم .

حمیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با سیاستگذاری ها وبرنامه ریز های لازم  و  برگزاری چنین  جشنواره هایی در سطح بین المللی در راستای احیای  هویت دینی، جایگاه واقعی کلانشهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع در افق 1404 ترسیم شود

وی افزود: تلاش  ما این است که جایگاه اصلی تبریز را بازیابی کنیم و بتوانیم ادعا کنیم که تبریز شهر تشیع است و ببینیم که رفتار شهروندان، اعتقادات مردم، اخلاق و نمادهایشان، معماری اسلامی ایرانی و غیره نشان دهنده یک فرهنگ متعالی مکتب تشیع است .

گفتنی است جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، با مشارک سازمان همکاری های اسلامی 19 لغایت 25 اردیبهشت ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد و طی این جشنواره در 10 رشته هنر اسلامی به 30 نفر برگزیده جایزه تبریز تعلق می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا