پایان مأموریت هلال احمر اصفهان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ ارسال کمک‌ها با 287 کامیون و دو فروند هواپیما

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مديرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان خبر داد
پایان مأموریت هلال احمر اصفهان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ ارسال کمک‌ها با 287 کامیون و دو فروند هواپیما
مديرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: چهارشنبه 8 آذرماه مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید، هر چند که برخی از همکاران ما و تجهیزات همچنان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ارک خبر، محسن مومنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش هلال احمر اصفهان در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: چهارشنبه 8 آذرماه مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید، هر چند که برخی از همکاران ما و تجهیزات همچنان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که زلزله کرمانشاه به قدری قدرتمند بود که 180 میلیون نفر آن را حس کردند، افزود: در لحظات اولیه تصور ما بر این بود که غرب اصفهان مرکز زمین لرزه بوده و همه آماده‌باش شدند، اما تیم‌های ارزیاب پس از یک ساعت گزارش دادند هیچ تخریبی در سطح استان رخ نداده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: پس از زلزله 6 آمبولانس و 7 خودروی نجات در منتها الیه غرب استان مستقر شدند، پس از دو ساعت هماهنگی لازم انجام گرفت و تیم اولیه با 35 امدادگر به منطقه اعزام شدند، معاون امداد و نجات نیز در ساعات اولیه صبح با بالگرد به منطقه سفر کرد.

وی با بیان این‌که در تقسیم مسؤولیتی که صورت گرفت امدادرسانی به شهرستان ثلاث باباجانی به عهده اصفهان گذاشته شد، گفت: مجموع تلفات در این منطقه 15 نفر بیشتر نبود اما حجم تخریب منازل گسترده بود؛ ساعات اولیه پس از حادثه شرایط وخیمی بود و همه متأثر بودند به همین دلیل ارسال چادر در همان ساعت‌های اولیه انجام شد.

وی با بیان این‌که 153 نفر در قالب تیم‌های متعدد در مجموع به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد: تیم‌های سحر (سامانه حمایت‌های روانی) در 5 تیم 12 نفره در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، روانشناسی و ورزشی تلاش داشتند تا ناراحتی مردم به ویژه کودکان را کمتر کنند.

وی با اشاره به حجم گسترده کمک‌های مردمی ابراز کرد: خود ما تصور نمی‌کردیم تا این اندازه مردم کمک کنند، به میزانی آب معدنی به منطقه ارسال شد که دیگر امکان تخلیه نداشتیم؛ کمک نقدی فقط به صندوق‌های هلال احمر اصفهان به یک میلیارد تومان رسید.

مؤمنی با بیان این‌که کمک‌های مردم اصفهان با 287 تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمای C130 ارسال شدند، تصریح کرد: این کمک‌ها شامل 50 هزار تخته پتو، 144 هزار قوطی کنسرو، 67 تن برنج، 186 هزار سوق پوشاک گرم، 99 تن سیب زمینی، 1386 پتو مسافرتی، 982 وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و 34 کانکس اهدایی بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: به همین اندازه اقلام مورد نیاز را در انبار داریم تا به فراخور وضعیت منطقه ارسال کنیم، روز گذشته 15 هزار کنسرو اعلام نیاز شد و فرستادیم.

وی در ادامه ابراز داشت: این که مردم خودشان مستقیماً کمک می‌کردند که البته این حس نوع دوستی جای تقدیر دارد، مسائلی به همراه داشت، به عنوان مثال این کمک‌ها به نقاط دوردست نمی‌رسید و یا اینکه برخی سالمندان نمی‌توانستند خود را به خودروها برسانند و از کمک‌ها محروم می‌ماندند.

مؤمنی در پایان با تقدیر از نهادهای مختلف که جمعیت هلال احمر را پشتیبانی می‌کردند، گفت: در این زلزله حتی شهروندان ارمنی هم کمک کردند، اگر یگان ویژه اصفهان نبود نمی‌توانستیم موضوع توزیع را به درستی انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا