همکاری خیرین در احداث 36 کلاس درس در بروجرد

سرویس خبری روزنامه ارک- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با خیرین استان لرستان قرار است 36 کلاس درس در این شهرستان احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، جمشید ابوالفتحی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: سال‌جاری کلنگ احداث این تعداد کلاس درس در قالب شش مدرسه به زمین زده می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان وقوع زلزله سال 85 در این شهرستان 105 مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شد، تاکید کرد: تعدادی از این مدارس تعمیر، مقاوم‌سازی و تخریب شده‎اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین قرار بود، عملیات بازسازی تعدادی از این واحدهای آموزشی از جمله مدارس 17 شهریور، آسیه و 22 بهمن سابق انجام گیرد، اما به دلیل کمبود اعتبار تاکنون این کار صورت نگرفته است.
ابوالفتحی حجم بیشتر مشکلات را مختص مدارس روستایی دانست و خاطرنشان کرد: در برخی مدارس روستایی، حاشیه و داخل شهر جمعیت بالایی از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل بوده و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی تخصیص اعتبار لازم به منظور مقاوم‌سازی و احداث برخی مدارس را در گرو اهمیت مسئولان امر به این مقوله دانست.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با تاکید بر اینکه سازماندهی نیروهای آن همه ساله پس از برگزاری امتحانات خرداد تا شهریورماه انجام می‏‌شود، تصریح کرد: با توجه به استقرار پایه ششم در مقطع ابتدایی و حذف پایه دهم در متوسطه دوم توزیع و ساماندهی معلمان کار بسیار مشکلی است.

ابوالفتحی ادامه داد: در آموزش پرورش این شهرستان در برخی از پایه‎ها تعداد معلمان شاغل کم و در برخی مقاطع بیش از نیاز بوده و نیروی مازاد وجود دارد.

وی ایجاد برخی ناهماهنگی‎ها در این زمینه را به تحول بنیادین در برنامه‎های آموزش و پرورش و تحول در پایه‎ها مرتبط دانست و عنوان کرد: تقسیم‌بندی‏‌ها بر اساس برنامه‌ریزی کارشناسان امتیازات معلمان انجام می‏‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: بر این اساس معلمان باسابقه و دارای امتیازات بالا مدرسه‌‏ای که قصد تدریس در آنها را دارند، انتخاب می‏‌کنند.

ابوالفتحی از گرایش برخی معلمان به‌منظور تدریس در مدارس حاشیه‌‏ای و روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: البته این به معنای       بهره نبردن روستاها و نقاط حاشیه‌‏ای از وجود معلمان خبره و باسابقه نیست.

 

دکمه بازگشت به بالا