انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در شرکت گاز استان اصفهان

پایگاه خبی ارک خبر-اصفهان:

انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، به مناسبت هفته پژوهش از اجرای 53 پروژه پژوهشی و طرح پژوهشی اینترنشیپ و 90 پایان نامه تحصیلات تکمیلی در این شرکت خبر داد و گفت: از سال 1389 تاکنون بیش از 70 مقاله پژوهشي توسط همکاران این شرکت ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی، سید مصطفی علوی، از جمله مصادیق رشد پژوهش در اين شركت را  شناسایی و بکارگیری روش های نوین در صنعت گاز، ارتقاء دانش فنی و توانمندسازی کارکنان و ارائه راهكارهاي كاهش هزينه برشمرد و افزود: از سال 1389 تاكنون، 45 پروژه پژوهشی خاتمه یافته ، 8 پروژه پژوهشی جاری در کارنامه عملکردی شرکت گاز استان اصفهان ثبت شده، همچنین این شرکت ازتعداد 90 پايان نامه تحصيلات تكميلي در مقطع دكتري و كارشناسي ارشد نیز حمايت کرده است.

وی، در اين خصوص گفت: واحد پژوهش شرکت گاز استان اصفهان، در راستاي تحقق سياست ها، اهداف و برنامه هاي پژوهش به عنوان متولي اين امر، حمايت موضوعي و مالي از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري و همچنین بکارگیری فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاه های معتبر کشور که از سوی بنیاد ملی نخبگان و سازمان نظام وظیفه معرفی می شوند را در دستور كار خود قرار داده  است.

مهندس علوی، هدف از فعالیت های پژوهشی در این شرکت را ارتباط موثر بين دانشگاه ها و مراكز دانش محور با صنعت و استفاده از مباني علمي در ارتقاء سازمان و انتقال تجربيات همكاران با مراكز علمي دانست و گفت: هدف كلي سوق دادن روش هاي سنتي به سمت روش هاي نوین دانش بنيان و پژوهش محور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: واحد پژوهش همواره با نگرشی آینده‌نگر در استراتژی تعریف شده شرکت، سعی و تلاش دارد با رفع مشکلات موجود صنعت گاز، نیازهای آتی و بلند مدت را شناسایی و از طریق مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور به‌دنبال رسیدن به تحول و صنعتی پویا و مدرن می ‌باشد.

علوی، همچنین بیان داشت: طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی متعددی در کارگروه‌های فنی و تخصصی و منابع انسانی در حال بررسی و تدوین می‌باشند که پس از طرح در شورای پژوهش و در صورت تصویب عقد قرارداد خواهند شد.

وی، یادآور شد؛ طرح های پژوهشی پیشنهاد شده از سوی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در صورتی که با اولویت های پژوهشی شرکت گاز استان اصفهان همخوانی داشته باشند پس از بررسی در کمیته های تخصصی از حمایت امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان، پژوهش را ابزاری در راستای خلق ثروت پایدار و دستیابی به مزیت های رقابتی، برشمرد و گفت: پژوهش نیازهای آشکار و پنهان و آینده ما را تامین می کند، بنابراین بایستی پویا و بروز باشد.

مهندس علوی، افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرکت گاز استان اصفهان در حوزه پژوهش به کارهای بسیار خوب و بزرگی دست پیدا کرده است که از آن جمله می توان به دستیابی به تکنولوژی لیزر مارکت، طراحی نوین اجرای خطوط گاز رسانی و بکار گیری  روشهای نوین در بازرسی فنی اشاره داشت.

وی، تاکید کرد: انجام کار مطلوب بدون اتلاف وقت و با انتخاب فرایند درست و دانش کافی منجر به ایجاد اعتماد مردم به سازمان خواهد شد.

علوی، از حضور فعال در کنفرانسهای جهانی من جمله کنفرانس جهانی گاز در کشور برزیل(IGRC-2017) ،انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و اذعان داشت: برخي از موضوعات پايان نامه هاي تحصیلات تکمیلی حمايت شده مي تواند بعنوان فاز صفر پروژه هاي پژوهشي بزرگتر در جهت رفع نيازها و معضلات موجود در صنعت گاز مد نظر قرار گيرد، لذا تداوم اين روند را به عنوان بستري در جهت تقويت تعاملات علمي و فني و ارتباطات نظام مند في مابين صنعت با دانشگاه ها و مراكز علمي، پژوهشی كشور لازم دانستند.

گفتنی است، به مناسبت هفته پژوهش از پنج پژوهشگر برتر شرکت گاز استان اصفهان در سال ۹۶ تقدیر به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا