بررسی شیوه آوازی ابوالحسن خان اقبال آذر در یازدهمین نشست “آلاچیق”

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

بررسی شیوه آوازی ابوالحسن خان اقبال آذر در یازدهمین نشست “آلاچیق”

یازدهمین نشست تخصصی پژوهشی از سلسله نشست های “آلاچیق” با موضوع “بررسی شیوه آوازی ابوالحسن خان اقبال آذر” از سوی هنرسرای خورشید برگزار می شود.

یازدهمین برنامه از سلسله نشست های “آلاچیق” با حضور مهدی رستم مظاهری، آرمان غزنوی و هیوا رنجبر از نوازندگان سنتور، تار، دف و دایره از سوی هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

این نشست تخصصی موسیقی “آلاچیق” با موضوع “بررسی شیوه آوازی ابوالحسن خان اقبال آذر” روز چهارشنبه ششم دی ماه ساعت 18:30 در محل هنرسرای خورشید واقع در پل چمران، ابتدای خیابان کاوه، جنب شهرداری منطقه ۷ برگزار می شود.

ابوالحسن قزوینی فرزند ملا موسی معروف به “اقبال‌السلطان” و “اقبال آذر” خواننده موسیقی ایرانی و صاحب یکی از قوی‌ترین صداها در آواز ایرانی بود،که در همین راستا مرتضی غزنوی به عنوان پژوهشگر و خواننده برای آشنایی بیشتر با شیوه آوازی ابوالحسن خان اقبال آذر  به بیان مطالبی می پردازد.

هنرسرای خورشید و دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تلاش می کند که با برگزاری برنامه های تخصصی، زمینه آشنایی بیشتر علاقمندان و پژوهشگران حوزه موسیقی به سازهای مختلف و برنامه های تخصصی موسیقی را فراهم کند.

گفتنی است؛ مجموعه نشست های آلاچیق با محوریت بررسی موسیقی با حضور اساتید به نام این عرصه در زمینه های مختلف در هنرسرای خورشید برگزار می شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا