رویترز: دولت ونزوئلا 36 زندانی مخالف را از زندان آزاد کرد

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

رویترز: دولت ونزوئلا 36 زندانی مخالف را از زندان آزاد کرد

 یک گروه حقوق بشری در ونزوئلا اعلام کرد که بیش از 30 نفر از مخالفان دولت این کشور روز گذشته(یکشنبه) از زندان آزاد شده و به خانواده هایشان پیوسته اند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا ، آزادی این زندانیان مخالف دولت ونزوئلا در حالی در آستانه سال نو میلادی انجام شد که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور پیش از این در داخل و خارج به دلیل زندانی کردن حدود 270 فعال سیاسی در زندان مورد انتقاد قرار گرفته بود.
دولت کاراکاس شنبه اعلام کرده بود که روند آزادی 80 نفر از زندانیان آغاز شده است.
در همین حال آلفردو رومرو که گروه حقوق بشری وی موضوع زندانی شدن فعالان سیاسی و معترضان در ونزوئلا را پیگیری می کند، اعلام کرد که 36 زندانی سیاسی یکشنبه از زندان آزاد شدند. اما وی از دولت مادورو به دلیل عدم عفو همه این زندانیان انتقاد کرد.
وی افزود: دوفت ونزوئلا باید همه زندانیان را آزاد کند و دیگر نباید فردی را زندانی کند.
از جمله افراد شناخته شده آزاد شده آلفردو راموس یک شهردار سابق استانی، روبرتو پیکون یک مشاور امور انتخاباتی مخالف دولت و شماری از عوامل پلیس ونزوئلا که برای مخالفان فعالیت می کردند، بوده اند.
آلفردو راموس پس از آزادی اش از زندان گفت: از آزادی ام خوشحالم. من در کنار خانواده ام هستم. من هیچ جرمی مرتکب نشدم.
نیکلاس مادورو پیشتر گفته بود که تمامی فعالان سیاسی زندانی با اتهام تلاش برای براندازی دولت کاراکاس و ترویج خشونت مواجه بوده اند.
در همین حال ‘ ایلنا راس لهتینن’ یک قانونگذار آمریکایی که منتقد سرسخت دولت های فعلی در ونزوئلا و کوبا است، آزادی این زندانیان سیاسی در ونزوئلا در آستانه سال نو میلادی را یک اقدام ریاکارانه توصیف کرد و گفت: مادورو با نفع طلبی 80 زندانی سیاسی را آزاد می کند که در واقع آنها بی گناه بوده اند.
رویترز در ادامه عنوان کرد: آزادی این زندانیان مخالف دولت می تواند جان تازه ای به میانجی گری برای مذاکرات میان دولت و مخالفان تزریق کند.
خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا نیز در اظهارنظری در مورد این اقدام دولت کاراکاس تصریح کرد: آزادی این زندانیان نشان می دهد که دولت نیکلاس مادورو تمایل جدی برای مذاکره با مخالفان دارد. بیایید امیدوار باشیم که مخالفان این اقدام دولت را به خوبی درک کنند و عوامل خشونت طلب خود را منزوی کنند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا ماههاست به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا