اتوبوسرانی اصفهان بدهی ۷۷ میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان:
اتوبوسرانی اصفهان بدهی ۷۷ میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کند
 
سازمان تامین اجتماعی بالاترین سطح تعامل را با شرکای اجتماعی خود داشته و به اصل سه جانبه گرایی و تفاهم و مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت در سیاست گزاری های خود اعتقاد راسخ دارد.
حمید ایروانی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در واکنش به تجمع تعدادی از رانندگان اتوبوس واحد شهری در مقابل این اداره کل و سخنان رییس شورای کارگری اتوبوسرانی اصفهان گفت: صندوق تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است که باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریت منابع، و همچنین برقراری هماهنگی بین میزان هزینه ها و درآمد، بستر ارایه هرچه بهتر خدمات بیمه ای و درمانی را برای مخاطبان خود فراهم کند.
وی با اشاره به نحوه پرداخت حق بیمه کارکنان اتوبوسرانی اصفهان در یک دهه گذشته و تعامل این سازمان گفت: غاطبه مدیران استان ، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان از حسن تعامل و همکاری این سازمان با خدمتگزاران در اتوبوسرانی اصفهان و شهرداری اصفهان آگاه و مطلع هستند.
وی ادامه داد: در سال گذشته بخشی از بدهی های معوق به سازمان تامین اجتماعی با نشست هم اندیشی و تعامل با مدیریت شهری وقت و شورای اسلامی شهر اصفهان  و موافقت سازمان تامین اجتماعی انجام تهاتر زمین و هزینه های خدمات شهری ، تا حدودی حل و فصل گردید.
ایروانی به نحوه پرداخت حق بیمه کارگران اتوبوسرانی در سالجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه از مرداد ماه امسال، اتوبوسرانی اصفهان ، حق بیمه سهم کارفرما و کارگر را پرداخت نکرده است و خواستار ارسال لیست حق بیمه کارکنان خود بدون پرداخت هزینه  حق بیمه کارگر و کارفرما تا پایان سال شده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان به بدهی پنج ماه اخیر حق بیمه کارکنان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: به جز پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه کارکنان خود در شهریور ماه امسال، اتوبوسرانی اصفهان بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال بابت سهم کارفرمایی و کارگران از مرداد ماه تاکنون بدهکار است.
ایروانی افزود: شرکت اتوبوسرانی اصفهان هم اکنون بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان بدهی معوق و همچنین مبلغ شش میلیارد تومان بابت سررسید دفاتر قانونی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه به برگزاری نشست های متعدد با استاندار وقت اصفهان، شهردار وقت اصفهان و مدیران شرکت اتوبوسرانی و شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و تصمیم بر تعیین تکلیف نهایی بدهی توسط اتوبوسرانی اصفهان گفت: متاسفانه علیرغم تمام تعامل های صورت گرفته از سوی سازمان تامین اجتماعی ، هیچ تحرکی از سوی اتوبوسرانی برای تعیین تکلیف بدهی شاهد نیستیم.
وی با اشاره به سخنان رییس شورای کارگری اتوبوسرانی در تجمع امروز گفت: همانگونه که خود اعتراف میکنند، سازمان اتوبوسرانی حتی حق بیمه ۷ درصد کارکنان را که از حقوق انها کسر می کند را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.
وی ادامه داد: انجام تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی منوط به ایفای تعهدات شرکای اجتماعی سازمان بوده و در این مسیر سازمان تامین اجتماعی بالاترین سطح همکاری و تعامل را با کارفرمایان داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون در کشور بالغ بر ۴۲ میلیون نفر و در استان اصفهان بالغ بر ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر معادل ۶۵ دصد جمعیت استان تحت پوشش حمایت های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این سازمان می باشند که ارایه خدمات بیمه ای، درمانی و تامین امنیت خاطر نیروی کار و پرداخت بموقع مستمری بازنشستگان و تامین درمان بیمه شدگان و بازنشستگان بعهده این سازمان می باشد.
وی ادامه داد: بخش عمده هزینه های این سازمان صرف درمان بیمه شدگان و بازنشستگان در مراکز طرف قرارداد ( درمان غیر مستقیم) می باشد که در ماههای جاری با رکودی که بر اقتصاد کشور وارد شده است پرداخت هزینه های درمان به شرکت های طرف قرارداد و دانشگاه علوم پزشکی به سختی تامین شده و تا حدودی با تاخیر پرداخت شده است.
وی افزود: مدیریت منابع مالی سازمان تامین اجتماعی با هدف پایداری صندوق تامین اجتماعی و انجام تکالیف  قانونی خود برای مخاطبان بوده و درصورت عدم پرداخت حق بیمه، نمیتوان انتظار دریافت خدمات مطلوب و پایداری صندوق تامین اجتماعی داشته باشیم.
وی افزود: این درحالیست که سازمان تامین اجتماعی تاکنون علیرغم عدم پرداخت حق بیمه کارکنان اتوبوسرانی، اقدام به دریافت لیست حق بیمه کارکنان این شرکت نموده و دفترچه های درمان آنان را تمدید و صادر نموده است.به همین لحاظ شایسته است مدیران شرکت اتوبوسرانی نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود در اسرع وقت اقدام کنند و سازمان تامین اجتماعی را در پیشبرد خدمات و تعهدات خود حمایت کنند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز در وصول مطالبات خود با تقسیط بدهی کارفرمایان و انجام تهاتر و اجرای طرح های بخشودگی و…حسن نیت خود را اعلام نموده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در پایان بر حمایت این سازمان از نیروی کار تاکید کرد و گفت: امیدواریم با  برگزاری جلسات هم اندیشی، تعامل و تهاتر ، چتر حمایت تامین اجتماعی از نیروی کار و تولید را گسترده و پایدار نگه داریم و موجب شویم کارگران  با امنیت خاطر و امید به آتیه روشن فعالیت کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا