هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد/شاخص کیفی ۷۵

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پس از روزهای متمادی هوای ناسالم:

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد/شاخص کیفی ۷۵

 رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: امروز به دلیل تغییرات جوی پس از روزهای متمادی هوای ناسالم، بار دیگر هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت.

ارک خبربه نقل ازمهر:بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از روز گذشته تا کنون به دلیل تغییرات جوی پس از تجربه روزهای متمادی هوای ناسالم، بار دیگر هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت و شاخص کیفی روی عدد ۷۵ ثبت شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا کنون میانگین شاخص کیفی در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در وضعیت سالم ثبت شده است، ابراز داشت: بر همین مبنا شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۷۶، بلوار دانشگاه ۷۲، چهارباغ خواجو ۷۵، میدان امام حسین (ع) ۷۳، خیابان پروین با ۷۸، رودکی ۷۶ و بزرگراه خرازی ۷۷ در وضعیت سالم ثبت شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان نیز سالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین شاخص کیفی ۷۲، کاشان با ۸۶، مبارکه ۵۷ و سگزی با ۷۲ سالم گزارش می‌شود.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا