راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۶ شهرستان آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۶ شهرستان آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۶ شهرستان استان مشمول ایجاد اورژانس اجتماعی هستند که تا کنون پنج مورد آنها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، محسن ارشدزاده پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بهزیستی و موسسه خیریه نجات قاضی جهان اظهار داشت: ۱۶ شهرستان استان مشمول ایجاد اورژانس اجتماعی است که تا پایان سال ۹۵ در پنج شهر این پایگاه‌ها ایجاد شد و ۱۱ مورد دیگر نیز در ۹ ماهه اول سالجاری در بیشتر شهرستان های  استان تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر پایگاه اورژانس اجتماعی ایجاد خواهد شد، گفت: در این پایگاه‌ها خدمات مشاوره‌ای، مداخله در صورت بروز بحران خانوادگی و اقامت موقت افراد در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع اورژانس اجتماعی شهرستان آذرشهر خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در صورت تامین اعتبار تا یک ماه آینده و در ایام دهه فجر نسبت به بهره برداری از اورژانس اجتماعی شهرستان آذرشهر در قاضی جهان نیز اقدام کنیم.

ارشدزاده در پایان اظهار داشت: همچنین در صورت ارائه طرح توجیهی توسط موسسات خیریه و یا شرکت های تعاونی، بازارچه دائمی فروش ویژه مددکاران بهزیستی در قاضی جهان ایجاد می شود و آمادگی داریم برای کارآفرینی و اشتغال بکار اعضای مددکار بهزیستی در قاضی جهان تسهیلات با سود شش درصد و قرض الحسنه اعطاء کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا