گروگان انتقال یافته به کشور افغانستان آزاد شد

پایگاه خبری ارک خبر-زاهدان:

گروگان انتقال یافته به کشور افغانستان آزاد شد

 فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: رزمندگان قرارگاه قدس در اقدامی اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند مهندس شرکت جهاد نصر را که آدم ربایان به افغانستان انتقال داده بودند، آزاد کنند.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سردار محمد مارانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: مهندس شرکت جهاد نصر پیمانکار طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی به مزارع شهرستان هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان بوده است.
وی ادامه داد: مهندس حسین حاج ملک در تاریخ 23 آذرماه امسال در حال بازگشت به محل استراحت خود بود که توسط افراد ناشناس در بین مسیر شهرستان هامون و زابل به گروگان گرفته شد.
وی افزود: گروگانگیران این فرد را به کشور افغانستان انتقال دادند و پس از 2 روز خودروی وی در یکی روستاهای شهرستان نیمروز در حالی که سوخته بود کشف شد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: در تاریخ 26 آذر ماه فردی ناشناس در تماس با خانواده این مهندس شرکت جهاد نصر ضمن در خواست پرداخت پنج میلیون دلار وجه نقد در قبال آزادی وی تاکید کرد در صورت نپرداختن این مبلغ فرزندتان کشته می شود که پدر وی با مراجعه به قرارگاه قدس کمک برای آزادی فرزندش را خواستار شد.
سردار مارانی اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه قدس با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قانونی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه در تاریخ سوم دی امسال موفق به آزاد سازی حاج ملک از چنگال گروگان گیران شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات پنج نفر از عوامل گروگانگیر که در داخل کشور فعال بودند شناسایی و دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: افراد دستگیر شده این گروه اصالتا افغانستانی هستند و علاوه بر گروگانگیری، اقدام به حمل مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات می کردند.
وی افزود: افراد دستگیر شده به پنج فقره گروگانگیری از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور است که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، زهک و نیمروز در همسایگی ولایات نیمروز و فراه افغانستان قرار دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا