فعالیت 158 هزار نفر ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

فعالیت 158 هزار نفر ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی گفت: به صورت سازمان یافته شده 158 هزار نفر شامل 101 هزار نفر مرد و 57 هزار نفر زن زیرمجموعه این هیات ورزشی در سطح استان فعال هستند.

ارک خبربه نقل ازایرنا:محمدرضا خوش باطن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 600 رشته ورزشی و بازی بومی محلی در خراسان شناسایی شده که اکثریت این رشته‌ها ریشه در تاریخ منطقه دارد. همچنین در این استان تاکنون 250 رشته ورزشی بومی و محلی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در 17 رشته ورزشی به صورت رسمی مسابقات لیگ و کشوری را برگزار می‌کند اما در استانها با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی رشته‌ های دیگری هم وجود دارد و هیاتهای استانی می‌توانند این رشته‌ها را پس از تدوین آیین نامه و مقررات به ثبت ملی برسانند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی گفت: زمانی که رهبر فرزانه انقلاب در مورد حفظ و گسترش آیینهای بومی و محلی از جمله رشته ‌های ورزشی به مسئولان سفارش کردند وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاهها با توجه بیشتری در این حوزه وارد شدند بطوری که تعداد شهرستانهای فعال خراسان رضوی در این حوزه از 10 به 28 شهرستان افزایش یافت.
وی افزود: هم اینک تمامی 28 شهرستان خراسان رضوی در زمینه ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی فعال هستند ضمن آنکه 70 بخش روستایی استان هم تجهیز و فعال شده‌اند. با این همه هنوز این بخش نیاز توجه بیشتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا