بالا بودن قیمت بلیت پروازهای داخلی و گلایه مردم

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

بالا بودن قیمت بلیت پروازهای داخلی و گلایه مردم

بیشتر پروازهای داخلی کشور از فرودگاههای مهراباد، مشهد و کیش انجام می شود که این مهم قیمت بلیت در برخی مسیرها مانند مشهد و کیش را نسبت به سایر مناطق کشور به دلیل تقاضای بالا کاهش داده است ولی قیمت بالای بلیت در سایر مسیرهای کشور گلایه مردم را به همراه دارد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: نرخ بلیت پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

علی عابدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ بلیت پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی در چند سال اخیر آزاد شده و هیچ سازمانی وظیفه تعیین قیمت بلیت پروازهای هوایی را ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: با این حال در برخی از شرایط از جمله سفرهای اربعین به علت افزایش تقاضای سفر نرخ ها نیز افزایش می یابد که در این صورت شرکت های هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری نرخی را تعیین می کنند.
عابدزاده با بیان این که با افزایش تقاضا عده ای در بازار به دنبال گرانفروشی و سودجویی بیشتری هستند، گفت: در این شرایط سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی در این بخش با هرگونه گرانفروشی مقابله و از آن جلوگیری می کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: نرخ بلیت پروازهای هوایی در مسیر های بین المللی از چند سال پیش به صورت شناور تعیین می شود، اما نرخ بلیت در مسیرهای داخلی از خرداد ماه سال 93 شناور شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف شد طرح آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی را در کشور به مورد اجرا بگذارد و این طرح با مصوبه شورای عالی هواپیمایی از سال 93 به مورد اجرا گذاشته شد تا نرخ بلیت پروازهای هوایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود.
در این برنامه دولت مکلف شده بود تا پایان سال اول این برنامه نسبت به متنوع سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی بار و مسافر اقدام کند و از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی ‌نمودن نرخ آنها اقدام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا