حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

آهنگساز و فعال موسیقی شهر اصفهان:

حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود

نبیل یوسف شریداوی نوازنده و آهنگساز و فعال موسیقی شهر اصفهان از حضور و حمایت افراد در این برنامه تقدیر کرد و گفت: حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود.

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی “بی‌سخن” از ساخته‌های سعید قربانی، شامگاه جمعه 8 دی با حضور اهالی هنر و هنردوستان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای حمایت از موسیقی مراسم رونمایی از این آلبوم را پشتیبانی کرد و در هنرسرای خورشید این رونمایی با حضور هنرمندان و اهل موسیقی و علاقه‌مندان موسیقی برگزار شد.

منصور اعظمی‌کیا، استاد مکتب موسیقی اصفهان، در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و پیرامون جایگاه موسیقی بی کلان در ایران اظهار داشت: آهنگسازی بدون کلام کاری جوان در ایران است، باید بدانیم موسیقی بدون کلام چه جایگاهی دارد و چه سیری باید طی کند تا به کمال برسد.

وی موسیقی مشرق زمین را کلام محور دانست و افزود: خواننده سالاری در موسیقی ایران مرسوم و معمول است، پیگیری دقیق‌تر ما را به آهنگ‌سازی می‌رساند، به هر دلیلی این مسئله باب شده و این سبب شده کمتر هنرمندان در حوزه موسیقی بی‌کلام کار کنند و کسانی که اندیشه بالاتر دارند این مسئله را خاموش نگذاشته‌اند.

سعید قربانی آهنگ‌ساز آلبوم بی‌سخن نیز به نبود حمایت در انتشار موسیقی بی‌کلام تأکید کرد و اظهار داشت: به دلیل نبود حمایت انتشار این کار دو سال به طول انجامید، ساخت این اثر 2 سال پیش به اتمام رسیده بود.

وی در مورد ساخت آثار این آلبوم گفت: برخی از قطعات را برای این کار ساختم و برخی قطعات را قبلاً ساخته بودم، قطعه رؤیا را زیر نظر استاد اردوان کامکار ساختم و از درس‌های کلاسش بود و اول برای سنتور تنظیم شد و بعد برای دیگر سازها آن را تنظیم کردم. چهارمضراب بیات ترک به یاد استاد فرامرز پایور نوشته شد زیرا او همیشه ملاک ذهنی من بود.

نبیل یوسف شریداوی نوازنده و آهنگساز و فعال موسیقی شهر اصفهان از حضور و حمایت افراد در این برنامه تقدیر کرد و اظهار داشت: چند سالی است که برنامه رونمایی در اصفهان باب شده، ساخت آلبوم با تمام سختی‌هایش ارزش ویژه‌ای دارد زیرا تا سال‌ها ماندگار می‌شود.

وی حامیان اصلی موسیقی را مردم دانست و افزود: حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود، امیدواریم این فرهنگ در ایران باب شده و افراد با خرید آثار هنری هنرمندان موسیقی حمایت واقعی خود را نشان دهند.

در پایان این شب قطعاتی توسط سعید قربانی، حسین قربانی، حبیب خرمی و مهرزاد اعظمی کیا نواخته شد، این گروه قطعاتی را از استاد فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان و اردوان کامکار اجرا کردند تا جایگاه موسیقی بی‌کلام بیشتر درک شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا