هوای اصفهان همچنان در وضعیت قرمز است/شاخص کیفی ۱۸۰

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برای پنجمین روز متوالی؛

هوای اصفهان همچنان در وضعیت قرمز است/شاخص کیفی ۱۸۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: از ۵ روز گذشته تاکنون هوا در وضعیت قرمز ثبت شده و میانگین شاخص کیفی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر در وضعیت ناسالم برای عموم است.

ارک خبربه نقل ازمهر:بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از اول آذرماه تاکنون تنها دو روز هوای سالم را در اصفهان شاهد بودیم، اظهار داشت: از  پنج روز گذشته تاکنون هوای اصفهان در وضعیت قرمزثبت شده است و میانگین شاخص کیفی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با عدد ۱۸۰ وضعیت ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

وی افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۱۸۴، بلوار دانشگاه ۱۸۶، چهارباغ خواجو ۱۸۱، میدان امام حسین (ع) ۱۸۹، خیابان پروین با ۱۷۲، رودکی ۱۶۶ و بزرگراه خرازی ۱۷۹ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف ناسالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان نیز ناسالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین شاخص کیفی در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است و در سگزی با ۱۲۴، مبارکه ۱۲۰ و کاشان ۱۱۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت پایدار جوی، در روزهای اخیر آلاینده‌ها از  اتمسفر اصفهان تخلیه نشده است و از عموم شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی تا حد امکان از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا