تضمين کننده حقوق آيندگان در تمام طرح ها باشيم/ مديريت شهري به دنبال توسعه پايدار در شهر است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در جمع اصفهان شناسان، حامیان و دوستداران اصفهان مطرح کرد:

تضمين کننده حقوق آيندگان  در تمام طرح ها باشيم/ مديريت شهري به دنبال توسعه پايدار در شهر  است

شهردار اصفهان با بيان اينکه ما تضمين کننده حقوق آيندگان در تمام طرح ها هستيم گفت: بايد از اصفهان به عنوان سرمايه با ارزش حفظ و حراست شود لازم است تضمين کننده حقوق آيندگان در تمام طرح ها باشيم چرا كه  هر کار توسعه ای که در شهر انجام مي شود  باید ضامن حفظ حقوق شهروندان امروزی و اينده باشد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزی در هفدهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا در جمع اصفهان شناسان، حامیان و دوستداران اصفهان با ابراز خرسندي از اين كه در گردهمايي اصفهان پژوهان حضور دارد افزود:  همه از پیکر مجروح و روح افسرده اصفهان صحبت كرديد كه بايد روح ديگري در اصفهان دميده شود.

دغدغه ها را بر طبق ساختار و کارهای موجود كاهش دهيم

وی با تاكيد بر اين كه  مدیریت شهری درصدد است دغدغه ها را بر طبق ساختار موجود كاهش دهد ادامه داد: متاسفانه همه امكانات در اختيار شهرداري نيست و از يك سو نمي خواهيم  به پیکر آثار ميراثي، تاريخي  و فرهنگي  شهر آسيبي وارد شود و اين مهم مغفول بماند و اين نشست فرصتي است كه حرف ها و راهكارهاي اجرايي  شما را بشنويم.

شهردار اصفهان اضافه كرد: اصفهان در دوران سلجوقيان و صفويان مهد فرهنگ و تمدن بوده است و ميراث ارزشمندي از اين دوران باقي مانده اما متاسفانه امروز توان ثبت اين آثار از ما گرفته شده و اين مهم درد بزرگي است.

تشكيل كميته اي براي بررسي زشتي هاي شهر اصفهان

وي از تشكيل كميته اي براي بررسي زشتي هاي شهر اصفهان سخن به ميان آورد و بيان كرد: لازم است زشتي هاي شهر رصد و گوشزد شود و چاره اي براي اين موضوع انديشد.

نوروزي با بيان اين كه بايد اصفهان به هویت اصلی خود بازگردد عنوان كرد:  لازم است از ميراث گذشتگان و يادمان هاي موجود شهر به خوبي حراست و پاسداري شود تا هويت اصلي شهر اصفهان احيا و زنده گردد.

مديريت شهري به دنبال توسعه پايدار است

وي با اشاره به اين كه همه جا شعار توسعه اي داده مي شود اما مديريت شهري به دنبال توسعه پايدار است اظهار كرد:  توسعه ای که مدیریت شهری اصفهان از آن سخن می گوید، توسعه پایدار است و براي اين مهم عناصري را در ذهن دارم كه بر اساس و تاكيدات مقرارت بين المللي است.

نوروزي به دغدغه  اصفهان شناسان و دوستداران اصفهان در زمينه كارخانجات تاريخي  همچون ریسباف و ناز اشاره و تصريح كرد:  بايد تمام جوانب توسعه پايدار در این کارخانه ها رعایت شود چرا كه نابود می شوند اما بايد در توسعه پايدار حقوق شهروندي نيز رعايت شود تا محیط زیست سالم، فضاي آموزشي براي يادگيري و تردد  را به همراه داشته باشد.

وي اضافه كرد: یکی از مولفه های توسعه پایدار حفظ و توسعه حقوق شهروندی است و بايد تمام ابعد در اين زمينه حفظ و رعايت شود.

سازمان هاي مردم نهاد  نگهبانان تیزبین و هوشیار شهر هستند

شهردار اصفهان با اشاره به اين كه سازمان هاي مردم نهاد  به عنوان نگهبانان تیزبین و هوشیار شهر بیشترین نقش را در حفظ هویت اصفهان بر عهده دارند بيان كرد: لازم است هويت و اصالت شهر حفظ و حراست شود و اين موضوع نياز به بسيج همگاني دارد تا با راهنمایی اصفهان پژوهان و دوستداران این شهر هویت و میراث فرهنگی این کلانشهر تاریخی حفظ شود.

وي با بيان اين كه شهرداری اصفهان برای اولین بار در کشور معاونت شفاف سازی را ایجاد و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را ابلاغ کرده است ادامه داد: مديريت شهري بايد تمام طرح هاي خود را تحت مراقبت داشته باشد كه در اين زمينه بايد دوستداران اصفهان كمك و همكاري كنند.

مديريت شهري درصدد توسعه مشاركت مردمي است

نوروزی با اشاره به اين كه بنده در طی کمتر از صد روز فعالیت در شهرداری هفده جلسه با نخبگان شهر برگزار كرده ام عنوان كرد: معتقدم کارشناسان نقش هدایت گری ایفا می‌کنند و بر همین دلیل به دنبال ادامه جلسات هستیم تا راهكارهاي موثري براي مسايل شهر ارائه شود.

وي تاكيد كرد: مديريت شهري در نظر دارد با كمك اتاق بازرگاني برند شهري تحقق يابد.

شهردار اصفهان با بيان اين مطلب كه مديريت شهري درصدد توسعه مشاركت مردمي است تا زيرساخت ها  براي تحقق ايده هاي شايسته فراهم كند اذعان داشت: اميد است دستاوردهاي تاريخي ، فرهنگي و ميراثي بزرگ ملي حفظ شود و اين موضوع مستلزم حمايت است كه در اين دوره از مديريت شهري تلاش داريم محقق شود.

تضمين کننده حقوق آيندگان  در تمام طرح ها باشيم

نوروزي با بيان اين كه بايد از اصفهان به عنوان سرمايه با ارزش حفظ و حراست شود ادامه داد: لازم است تضمين کننده حقوق آيندگان در تمام طرح ها باشيم چرا كه  هر کار توسعه ای باید ضامن حفظ حقوق شهروندان امروزی و اينده باشد.

وي با تاكيد بر اين كه مديريت شهري از  همه کسانی که دل در گرو تمام مباحث شهر داشته باشند، پشتيباني مي كند تصريح كرد: مدیریت شهری اصفهان به دنبال توسعه پايدار بدون آسيب به پيكر و روح شهر است  اما اکنون چون قطار مدیریت شهری در مسیر اصلی خود نیست در زماني به سر مي بريم كه مشکلات بسيار است.

نوروزي ادامه داد: بنابراین از همه نخبگان و متخصصان درخواست داريم كمك كنند تا مديريت شهر بر روي ريل مستقيم و اصلي خود قرار گيرد تا بتوانيم نظرات و راهكارهاي لازم را اجرايي كنيم  و به شهر ایمن،پاك و آزاد از موانع بی جهت  در محيط پر از آرامش دست يابيم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا