آغاز بارش برف و باران در استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آغاز بارش برف و باران در استان اصفهان

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دما، وزش باد و بارش برف و باران در مناطق غرب، شمال و مرکز استان در 24 ساعت آینده خبر داد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:حسن خدابخش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تحلیل نقشه‌‌های هواشناسی بیانگر ورود موجی ناپایدار و فعالیت آن تا 2 روز آینده بر روی استان است.

وی با بیان اینکه شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش برف بویژه در نیمه غربی و شمالی و تا حدی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش به شکل برف و باران در برخی مناطق بویژه مناطق غرب، شمال و مرکز پیش بینی می شود.
خدابخش با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در نواحی غربی استان شروع شده است افزود: بیشتر بارش ها در نواحی غربی و شمال غربی استان متمرکز خواهد بود.
وی با بیان اینکه این موج ناپایدار تا اوایل وقت روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد، گفت: کمینه دما در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان 2 تا سه درجه و تا صبح روز چهارشنبه بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
خدابخش دمای فعلی کلانشهر اصفهان را 12 درجه سانتیگراد و کمینه دمای هوای فردا ( یکشنبه) را یک درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.
وی از خورو بیابانک با 15 درجه به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با 9 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان نام برد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای هوای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه ( فردا) ، افزایش ابر و بارش برف و برای روز دوشنبه، مه صبحگاهی گاهی قسمتی ابری و وزش ملایم باد پیش بینی کرد.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه، با شاخص کیفی 120 (AQI)، ناسالم برای گروه های حساس اعلام شد.
ت 7150 / خبرنگار: علی نعمانی – انتشار دهنده : عمادی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا