نوبخت: یک میلیون و 33 هزار شغل در سال آینده ایجاد می شود

ارک خبر- رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال 1397 با 327 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار، یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
نوبخت: یک میلیون و 33 هزار شغل در سال آینده ایجاد می شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدباقر نوبخت» امروز (سه شنبه) در نشست خبری اشتغال و تولید در بودجه 1397 که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: پارسال سیاست دولت این بود که 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 24 هزار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اعطا کند.
سخنگوی دولت افزود: اقدام دوم این بود که از منابع خزانه به عنوان طرح های عمرانی مبلغ 42 هزار میلیارد تومان به طرحهای عمرانی اختصاص داده شد.
نوبخت اظهار داشت: در مجموع پارسال سرمایه گذاری 7.1 درصد رشد داشت و برای نخستین بار رشد اقتصادی ما 2 رقمی شد.
وی تاکید کرد: سال آینده نیز این سیاست ها به صورت پیشرفته اجرا می شود.

* تعرفه واردات خودروهای برقی صفر است
رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گفت: برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هوا است؛ خودروهای برقی در این موضوع نقش مهمی دارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آنها صفر است.
وی با بیان اینکه خودروهای هیبریدی سوخت بنزین هم مصرف می کنند، گفت: بنابراین پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها می‌تواند موجب ایجاد رانت شود؛ بنابراین تصمیم گرفته شد تعرفه واردات این خودروها مانند سایر خودروها افزایش یابد.

* افزایش قیمت حامل‌های انرژی در گرو تصمیم مجلس
نوبخت درباره تبصره (١٨) لایحه بودجه سال آینده که در آن درآمد ١٧ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده بود، گفت: مجلس این عدد را به ١٠ هزار میلیارد تومان کاهش و محل تامین آن را به فروش املاک تملیکی تغییر داده است؛ بنابر این هر تغییر در قیمت حامل‌های انرژی در گرو نظر مجلس شورای اسلامی اعمال می شود.
وی در این باره که عملکرد نشان داده فروش املاک قاچاق و سایر املاک تملیکی در سال به یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد، بنابراین چرا این پیشنهاد تصویب شده است، گفت که این پیشنهاد دولت نبوده و باید استدلال مجلس را درباره این اقدام پرسید.

* دولت منع قانونی برای استخدام ندارد
رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در رابطه با استخدام های دولتی گفت: قانون خدمات کشوری در بند (ب) و (ج) ماده ۲۴ این اجازه را به دولت می دهد که به ازای خروج سه نفر یک نفر جذب شود و منع قانونی ندارد.
وی اظهارداشت: البته جذب ۳۰ یا ۴۰ هزار نفر تاثیری بر روند ایجاد شغل ندارد.

دکمه بازگشت به بالا