آمار کل بارش های سرشاخه های زاینده رود 15 درصد سال گذشته است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

آمار کل بارش های سرشاخه های زاینده رود 15 درصد سال گذشته است

  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان بدون ارائه میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود در سال آبی جاری و سال آبی گذشته، گفت: آمار کل بارش های سرشاخه های زاینده رود 15 درصد سال گذشته است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز سه شنبه به نقل از ‘ مسعود میر محمد صادقی ‘ اضافه کرد: حجم سد زاینده رود نیز به حدود 140 میلیون متر مکعب رسیده است که فقط 10 درصد ظرفیت این سد است.
براساس اعلام معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای اصفهان حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود در آبان امسال حدود 164 میلیون مترمکعب بود که تنها حدود 12 درصد از حجم کلی سد را شامل می شد.
سد زاینده رود با ظرفیت نگهداری یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب به عنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشور در سال 1349 به بهره برداری رسید.
خاطرنشان می شود، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) نیز 10 دی امسال گزارش داد: بررسی های آماری نشان می دهد که بارندگی های امسال استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 88 درصد کاهش و در مقایسه با سایر استان ها در صدر کم بارشی قرار دارد.
مدیرکل شرکت آب منطقه ای اصفهان که در جمع مبلغین اصفهان سخن می گفت با اشاره به نقش روحانیون به عنوان گروه مرجع و مورد اعتماد مردم، گفت: روحانیون تکیه گاه مردم هستند و می توانند نقش تأثیر گذاری در اطلاع رسانی وضعیت آب کشور داشته باشند .
میر محمد صادقی با تشریح وضعیت آب این استان از روحانیون و ائمه جمعه خواست با تبیین وضعیت آب کشور و استان در خطابه های خود، مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و حفظ منابع آبی ترغیب کنند.
در این جلسه که در شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با تآکید بر نقش حساس روحانیون در انتقال صحبت های مسئولان به مردم خاطر نشان کرد: در بحران هایی مانند بحران آب روحانیون می توانند با حضور خود حلقه واسط مردم و مسئولان باشند.
در ادامه ‘ شهرام نخعی ‘ رئیس گروه درآمد و مشترکین آب منطقه ای اصفهان با معرفی طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: این طرح دارای 15 پروژه در زمینه حفاظت و صیانت از منابع آبی است که یکی از محورهای مهم آن اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان اصفهان افزود: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و دستیابی به اهداف آن می توانیم در درازمدت وضعیت آب استان را بهبود بخشیم.
‘ طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ‘ به منظور جلوگیری از برداشت غیر اصولی از منابع آب زیرزمینی و پایین رفتن سطح آب و خطر نشست زمین بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بخش آب و سیاست های کلی نظام و سیاست های تدوینی در برنامه پنجم و ششم توسعه و سایر قوانین و آئین نامه های مصوب ابلاغی به ویژه مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور تدوین و با هشت دستور العمل در موضوع های مختلف جهت اجرا به شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور ابلاغ شده است.
پیاده سازی مدیریت مشارکتی از جمله اهداف اجرای این طرح است و بر این اساس کشاورزان و مالکان چاه های بهره برداری از منابع آب زیرزمینی مسئولیت حفاظت و بهره برداری مناسب از این منابع را برعهده خواهند گرفت.

دکمه بازگشت به بالا