شرکت‌های دانش‌بنیان متولیان کسب‌ و کارهای جدید باشند

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به نتایج فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان اظهار کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان متولیان کسب‌وکارهای جدید در سطح استان باشند .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در نشست بررسی اثربخشی پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: این نشست به‌منظور بررسی نتایج محسوس و عینی پنجمین نمایشگاه ربع رشیدی برگزار شده تا بعد از بررسی‌های دقیق تصمیم گرفته شود که آیا نیاز به ادامه این روند در استان وجود دارد یا خیر .

وی خاطرنشان کرد: امروز در سطح استان با مشکل سنتی بودن دستگاه‌ها و فرایندهای تولید در مجموعه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی روبرو هستیم که برای حل این مشکل باید شرکت‌های دانش‌بنیان پای‌ کار آمده و به‌روزرسانی این واحدها را بر عهده بگیرند .

خدابخش متذکر شد: با چهارچوب‌های ذهنی موج دوم نمی‌توان به مشکلات موج سوم فایق آمد، از این‌رو مالکان شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی در سطح استان باید بپذیرند که مدیریت یک واحد تولیدی با مالکیت آن متفاوت است و باید کار را به متخصصان و جوانان بسپارند .

وی با اشاره به نیازهای فناورانه استان یادآور شد: امروز در استان در حوزه حسابداری، مالی و هوشمندسازی سیستم‌های فروش نیازمند ورود جدی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و امیدواریم فعالان این عرصه این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند .

وی شناخت بازار و وضعیت حاکم بر آن را توسط شرکت‌های دانش بنیان ضروری دانست و گفت: با خوشفکری مدیر یک واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس کفش ‎ هایی با برند “دنیلی” در این مجموعه تولید می‌شود و نکته قابل توجه اینکه مواد استفاده‌شده در این کفش‌ها از جمله چرم آن از تبریز بوده و دارای ارزش‌افزوده بالایی است؛ این موارد نشان می‌دهد که اگر جوانان ایرانی بخواهند حتی می‌توانند استانداردهای مورد تایید برندهای مطرح را نیز به دست بیاورند و از این مسیر وارد فعالیت‌های جدید شوند .

نشست بررسی اثربخشی پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برگزار شد.

در ادامه این نشست مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز با اشاره به اثرات برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در طول سالیان متمادی تاثیر این نمایشگاه بر ایجاد کسب‌وکارهای جدید، افزایش میزان فروش، شناسایی بازارهای جدید، توسعه ارتباطات بین‌المللی و ایجاد حلقه‌های ارتباطی فناوران و صنعتگران را یادآور شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا