مدیرکل پست استان: طرح ‘ جی نف ‘ در اصفهان اجرا می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل پست استان: طرح ‘ جی نف ‘ در اصفهان اجرا می شود

 مدیرکل پست استان اصفهان از اجرای طرح ‘ جی نف ‘ (GNAF) در این استان به منظور یکسان سازی نشانی منزل مسکونی شهروندان خبر داد.

این طرح سبب می شود که نوشتن آدرس بر اساس کُد پستی 10 رقمی صورت بگیرد و شهروندان بتوانند از کد پستی 10 رقمی که تنها مشخص کننده محل سکونت فرد است، بهره مند شوند.
به گزارش ارک خبر، سید سعید رجالی روز چهارشنبه در نشستی خبری، توسعه زیرساخت های فناوری را از جمله مهمترین اولویت های این شرکت بیان کرد و گفت: دو پروژه ‘سیماک’ ( سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) و ‘ جی نف (GNAF)’ در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای دولت الکترونیک دردست اجرا و اقدام است.
مدیرکل پست استان اصفهان اجرای قانون ‘حقوق شهروندی’ را از دیگر برنامه های مهم این اداره کل بیان کرد و گفت: توسعه بازار، ارائه خدمات مشتری مدار و کسب رضایت مراجعین و استفاده کنندگان از خدمات پستی باید به عنوان الگوی کار در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور 29 آذر سال 95، منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
در این متن علاوه بر مقدمه به موضوعاتی همچون حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق کرامت و برابری انسانی، حق آزادی و امنیت شهروندی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و حق اداره شایسته و حسن تدبیر پرداخته شده است.
همچنین حق آزادی اندیشه و بیان، حق دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی به فضای مجازی، حق حریم خصوصی، حق تشکل، تجمع و راهپیمایی، حق تابعیت، اقامت وآزادی رفت وآمد، حق تشکیل و برخورداری از خانواده، حق برخورداری از دادخواهی عادلانه، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق مسکن و حق مالکیت دیگر حقوقی است که این منشور به آن ها اشاره کرده است.
حق اشتغال و کار شایسته، حق رفاه و تأمین اجتماعی، حق دسترسی و مشارکت فرهنگی، حق آموزش و پژوهش، حق محیط‌ زیست سالم و توسعه پایدار و حق صلح، امنیت و اقتدار ملی سایر حقوق مندرج در این منشور است.
مدیرکل پست استان اصفهان افزود: استفاده از توان بخش خصوصی بویژه شرکت های دانش بنیان در راس برنامه های این شرکت است.
رجالی اضافه کرد: استانداردسازی فرآیندها، حرکت به سمت توزیع کالا و امانات، اصلاح و ساده سازی فرآیندها، هوشمندسازی، توسعه کسب و کار و پیاده سازی دولت الکترونیک از دیگر تلاش های پست استان برای بهبود خدمات است.
وی ادامه داد: در این راستا از همکاری 527 مُوزع (توزیع کننده) در دورترین نقاط روستا ها در استان اصفهان بهره گرفته می شود.
مدیرکل پست استان اصفهان گفت: همکاری و ارائه خدمت به اداره ثبت اسناد علاوه بر سهولت در انجام فرآیند ها از بسیاری سفرهای درون شهری نیز کاسته است.
رجالی در بخش دیگری از سخنان به فعالیت های پست استان اصفهان در رابطه با صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: از سال 93 تاکنون بیش از یک میلیون و 850 فقره کارت ملی هوشمند صادر شده که بیش از 80درصد آن توسط این شرکت انجام شده است.
وی افزود: 249 هزار و 867 مورد ثبت نام برای کارت ملی هوشمند در 9 ماهه امسال انجام شده است.
رجالی از شهروندان خواست که هرچه زودتر نسبت به ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند زیرا از سال آینده امور بانکی و اداری فقط با ارائه این کارت امکان پذیر است.

معاون فنی اداره پست استان اصفهان نیز در این نشست خبری سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) را از ابر پروژه های دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: استان اصفهان به عنوان یازدهمین استان کشور به این سامانه پیوسته و با آموزش دهیاران و شهرداران کار خود را آغاز کرده است.
‘ محمد ناصحی ‘ این طرح را راهی برای شفاف سازی بازار مسکن و جلوگیری از موازی کاری و برقراری ارتباط 28 دستگاه اجرایی و سه دستگاه ناظر در استان دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا