اصفهان بزرگ‌ترین مرکز مبادله پستی کشور پس از تهران

اصفهان بزرگ‌ترین مرکز مبادله پستی کشور پس از تهران

مدیرکل پست استان اصفهان اعلام کرد: این استان مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می شود.   

به گزارش ارک خبر:حمید باقری درنشست خبری بااصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته پست افزود:اتحادیه جهانی پست (UPU) در سال ۱۲۵۳ تشکیل شد و ایران سه سال بعد به این اتحادیه پیوست، این اتحادیه هم‌اکنون ۱۹۰ عضو دارد و یکی از اتحادیه‌های زیر نظر سازمان ملل است.

مدیرکل پست استان اصفهان تصریح کرد: تنظیم راهبردها، سیاست‌ها و اهداف کلان و برنامه‌های اجرایی شرکت جهت بهبود و توسعه خدمات پایه پستی و خدمات غیرپایه پستی در مناطق محروم کشور از وظایف شرکت ملی پست ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دقت، سرعت و امنیت سه رکن اصلی برنامه‌های پست است که در اساسنامه جدید استطاعت‌پذیری نیز به آن‌ها اضافه‌شده تا افراد و سازمان‌های بیشتری از خدمات این شرکت استفاده کنند.

وی با اشاره به ترافیک ۱۱ میلیون ۲۹۴ هزار و ۸۰۱  مرسوله پستی در استان در ۶ ماه نخست سال جاری افزود: ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ مرسوله از استان صادره و  پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۵ مرسوله در این مدت وارد این منطقه شده است.

وی اظهارداشت: روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است.

به گفته وی ۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان به همشهریان خدمات ارائه می کنند.

باقری با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین تر است اضافه کرد: اکنون هر واحد پستی در استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می دهد.  

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه خاطرنشان کرد: این استان مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می شود.   

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه ماهانه سه میلیارد ریال برای خطوط پستی استان هزینه می شود گفت: اکنون ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی در اختیار داریم و روزانه دست کم ۲ بار مبادله پستی با شهرستانهای استان انجام می شود و روستاهای استان هم دست کم سه مرتبه مبادله پستی با مراکز شهرستانها انجام می دهند.

وی اظهار داشت: تعداد فروشگاه های خرید اینترنتی استان در ۶ ماه نخست امسال به ۳۶۱ مورد رسید که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشت و واردات مرسوله خرید و فروش اینترنتی به استان در این مدت ۲۲۶ هزار و ۹۳۱ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد کرده است.

باقری ادامه داد: ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت هوشمند ملی، در باجه‌های پستی استان معطل مانده و آماده تحویل به شهروندان است.

وی گفت: بطور متوسط بمناسبت برگزاری مراسم اربعین روزانه چهار هزار گذرنامه وارد استان ، میشودماهیچ محدودیت زمانی برای توزیع گذرنامه نداریم و نامه‌رسان باید گذرنامه‌های تحویلی را تا پایان همان روز به دست گیرنده برساند، افرادی که به دلیل آدرس غلط یا عدم حضور گذرنامه خود را دریافت نکرده‌اند در شهر اصفهان تا ساعت ۱۸ و در شهرستان‌ها تا ساعت ۱۶ می‌توانند به باجه‌های معطله مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا