یک شرکت هندی برای تولید ریل ملی با ذوب آهن اصفهان همکاری می کند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون فنی و زیربنایی راه آهن:

یک شرکت هندی برای تولید ریل ملی با ذوب آهن اصفهان همکاری می کند

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: یک شرکت هندی به ذوب آهن اصفهان معرفی شد تا با تحویل مواد اولیه و شمش به ذوب آهن، ریل ملی کشور به تولید انبوه برسد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، مازیار یزدانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تولید انبوه ریل ملی در کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و هرچه ذوب آهن اصفهان ریل بومی تولید کند در شبکه ریلی و خطوط مترو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیر سال 1393 با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن به امضا رسید و این خط تولید با مشخصه فنی (UIC60) بعنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه 13 آبان سال 1395 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان 28.2 میلیون یورو اعتبار ارزی و 573 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.
این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی 400 هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است.
همچنین اولین قرارداد فروش ریل ملی 27 مهر سال گذشته ( 1395) از سوی احمد صادقی مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و محسن پور سیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
براساس این قرار داد ذوب آهن اصفهان بعنوان نخستین تولیدکننده ریل در خاورمیانه متعهد است 40 هزار تُن ریل موسوم به ‘C33’ را تحویل راه آهن دهد.
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان هشتم مرداد امسال از تحویل 80 هزار تُن ریل ملی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال خبر داد.

*** بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران در دولت دوازدهم
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری همچنین از ساخت خطوط ریلی قطارهای پرسرعت در مسیر تهران – قم – اصفهان به عنوان مهمترین پروژه بزرگ راه آهن در شبکه ریلی کشور نامبرد و افزود: در صورتی که گشایش اعتبارات مالی توسط شبکه بانکی به موقع انجام شود، قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان در دولت دوازدهم قابل بهره برداری است.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان می باشد که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.
این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان می باشد و از این 300 کیلومتر فقط احداث و آماده سازی 30 کیلومتر آن باقی مانده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از 13 هزار کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول شبکه ریلی کشور به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد و امسال 919 کیلومتر خط آهن جدید به بهره برداری می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا