کشف 173 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری ارک خبر-زاهدان:

کشف 173 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 173 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه امسال توسط دستگاههای عضو این شورا در سراسر استان کشف و ضبط شده است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:محمدهادی مرعشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار در مقایسه با 158 تن کشفیات مواد مخدر مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: تریاک و حشیش بیشترین نوع کشفیات مواد افیونی در سیستان و بلوچستان در این مدت است که دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با انهدام باندهای بزرگ و کوچک قاچاق کشف و ضبط کرده اند.
وی تصریح کرد: حجم زیادی از این کشفیات مواد مخدر مربوط به شهرستان های سراوان و ایرانشهر بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 110 باند بزرگ و کوچک قاچاق مواد مخدر در این مدت شناسایی و منهدم شده اند.
مرعشی ادامه داد: همچنین 579 نفر مظنون و متهم به توزیع و قاچاق مواد مخدر در این مدت در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا کارگاه آموزشی منطقه ای برای سازمان های مردم نهاد با موضوع آموزش مبارزه با مواد مخدر در چابهار برگزار شود.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد پنج استان خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، یزد و کرمان به همراه سیستان و بلوچستان نهم و دهم بهمن در این کارگاه شرکت می کنند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور است که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا