پلیس در تمدن نوین اسلامی معلم اخلاق است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

پلیس در تمدن نوین اسلامی معلم اخلاق است

جانشین فرمانده انتظامی استان، راهبرد نیروی انتظامی را جلوگیری از وقوع جرم با کمترین هزینه عنوان کرد و اظهار داشت:در تمدن نوین اسلامی، پلیس فقط از سلاح، زور و قدرت استفاده نمی کند بلکه پلیس معلم اخلاق است.

 

سرهنگ “حسین حسین زاده” در بیست و چهارمین مجمع استانی نیروهای مسلح استان اصفهان که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: حرکت نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و هوشمندی است به طوری که در دنیای امروز توانسته دشمنان را به عقب نشینی وادار کند و این قدرت توام با هوشمندی، سعه صدر، رأفت و مهربانی توانسته امنیت و آرامش را در کشور ایران اسلامی ایجاد کند.

وی پیشگیری را سیره و رفتار ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: بدون تردید هرکس که در این زمینه قدم بردارد در راه اولیای خدا قدم برداشته است.

سرهنگ حسین زاده به اقدامات گسترده ناجا در زمینه پیشگیری از جرم اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه برون سازمانی با یک آینده پژوهی هوشمندانه ای توانسته ایم جرایم سایبری را مهار کنیم.

وی راه اندازی پلیس پیشگیری و یگان ویژه را یکی از اقدامات راهبردی نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: پلیس اصفهان ظرف 10 ماهه گذشته توانسته است با کمترین هزینه از تبدیل شدن مسایل اجتماعی به امنیتی جلوگیری کند.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه تمام تلاش نیروی انتظامی کسب رضایت مردم است، گفت: در تمدن نوین اسلامی، پلیس فقط از سلاح، زور و قدرت استفاده نمی کند بلکه پلیس معلم اخلاق است و با کمترین هزینه سعی می کند از وقوع جرم جلوگیری کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: راهبرد ناجا این است که جرمی در جامعه اتفاق نیفتد و برخوردهای انتظامی خود را برای افراد معدودی که عامدانه اقدام به ناامن کردن جامعه می کنند گذاشته است؛ همین راهبرد و دیدگاه در درون نیروی انتظامی هم استفاده شده و براین اساس هر سال شاهد کاهش وقوع تخلف در بین کارکنان هستیم.

وی افزود: در درون نیروی انتظامی بنای ما این است که برخورد با همکاران توام با رأفت، مهربانی، صمیمت ، دوستی و هماهنگی بیشتر باشد و خوشبختانه با همکاری و هماهنگی هایی که انجام شده، فرمانده انتظامی استان توانسته تخلفات کارکنان خود را به طور چشمگیری کاهش دهد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: البته خطاهایی که در سال های گذشته اتفاق افتاده رقم قابل توجهی نبوده و اینکه ماموران نیروی انتظامی از مسیر قانون خارج شده باشند یا حرکتی انجام داده باشند که براساس قانون نباشد ظرف 10 ماهه گذشته کمتر از انگشتان یک دست بود که البته برخورد های سلسله مراتب فرماندهی هم با این افراد بسیار جدی بوده است.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد: راهبرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان این است که براساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا ماموریت های خود را با ظرافت، رأفت، مهربانی، البته با قاطعیت و صلابت و براساس قانون انجام دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: از آنجا که ماموران پلیس دائماً بامجرمان مواجه هستند، سیاست نیروی انتظامی این است که برخوردهای ماموران با مجرمان براساس قانون باشد و در این برخورد ها هم اطرافیان آنها دچار آسیب نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا