امید به ایجاد 28 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام برای استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و حمایت از اشتغال روستایی در سراسر کشور شروع شده و با استفاده از این تسهیلات انتظار می رود 28 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
امید به ایجاد 28 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی
به گزارش ایرنا، احد حسینی روز پنجشنبه در همایش توسعه روستایی استان اعلام کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر کشور، 8 هزار و 730 میلیارد ریال است .
وی همچنین گفت: در قالب حمایت از اشتغال روستایی نیز از مجموع 120 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای کشور، 4 هزار و 400 میلیارد ریال برای استان پیش بینی شده که تاکنون یکهزار و 510 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
حسینی با اشاره به اینکه براساس این منابع مالی 28 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد، گفت: 8 بانک عامل برای اعطای وام اشتغال فراگیر و 4 بانک عامل نیز برای اعطای وام روستایی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص درصد کارمزد این تسهیلات اشتغال زا گفت: وام اشتغال فراگیر با 18 درصد اعطا خواهد شد اما در مرحله بهره برداری از طرح 2 تا 8 درصد یارانه پرداخت می شود و بهره بانکی وام های اشتغال روستایی در مناطق مرزی و عشایری 4 درصد در نظرگرفته شده است.
حسینی اعلام کرد: کارمزد این وام برای روستاهای غیر مرزی 6 درصد و برای شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر 10 درصد است.
هاشم زاده مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری آذربایجان شرقی هم گفت: طرح های سرمایه در گردش برای اجرای قرارداد فروش، پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی، طرح های توسعه ای بنگاه های موجود، طرح های ایجادی طرح های مشمول دریافت تسهیلات بانکی موضوع این شیوه نامه است و طرح ها خود اشتغالی نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید، طرح های مربوط به بخش مسکن، متقاضیان داری بدهی معوق و چک برگشتی به نظام بانکی مشمول این تسهیلات نمی شوند.
به گزارش ایرنا، متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی می توانند با ثبت نام در سامانه ‘کارا’ از این تسهیلات بهره مند شوند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا