نسبت به حقوق زنان ظلم و نابرابری شده است

خبرگزاری ارک- وزیر کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده برای استفاده از ظرفیت‌های وزارت کشور در کل کشور در حوزه بانوان منعقد شده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در یازدهمین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز در وزارت کشور برگزار شد، افزود: ما آماده هستیم که در خارج از مواد تفاهم‌نامه نیز هرگونه کمکی به معاونت امور زنان و خانواده بکنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شد که براساس آموزه‌های دینی و با تدوین قوانین و ارزش‌گذاری‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بخشی از نابرابری‌ها در حوزه زنان رفع شوند و این روند مناسب و فزآینده بوده است اما به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم.

وزیر کشور افزود: در این زمینه راه طولانی را در پیش داریم و نه تنها در حوزه قانونگذاری؛ بلکه در حوزه نگاه‌ها و باورها به زنان نیز باید تلاش کنیم، البته این کار نباید به خاطر دلسوزی انجام شود. بلکه خداوند زنان و مردان را موجوداتی برابر در خلقت آفریده است و تحقق این هدف نیازمند مجاهدت و زحمت است تا بتوانیم از این طریق مسیر روشن و مشخصی را که اسلام در حوزه بانوان تعیین کرده است مشخص کنیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: رییس جمهور به حوزه زنان اهمیت می‌دهند و سفارش‌ها و تاکیدهای لازمی در این زمینه دارند. در سفرهای استانی نیز نسبت به موضوع زنان اهتمام می‌ورزند. در دولت نیز در این زمینه تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مشاوران امور بانوان در حوزه زنان بسیار اهمیت دارد، اظهارکرد: آنان هم به عنوان شخصیت حقیقی و هم شخصیت حقوقی می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شورای اجتماعی ظرفیتی است که می‌تواند در حوزه زنان عمل کند، اخیرا نیز کمیته زنان و خانواده به پیشنهاد فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان جزو کمیته‌های اصلی شورای اجتماعی قرار گرفته است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: در خیلی از موارد حق با بانوان است، چرا که ظلم و نابرابری نسبت به حقوق زنان شده است، این وضعیت در ابتدا در قوانین سنتی غیرالهی و غیر دینی و قوانین غلط محلی و برداشت‌های تنگ و محدود به جامعه بانوان مشاهده می‌شد. بعد که جنبه روشنفکری و آزادی خواهانه مبنی بر تفکرات غربی وارد شد ظلم به زنان تشدید شد و جایگاه اصلی آنان به جایگاه غیرحقیقی تبدیل شد.

وی افزود: موضوع زنان همواره یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در عرصه سیاسی اجتماعی و اقتصادی است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا