آنچه به حضور زنان آسیب می‌زند، شعار زدگی است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با توجه به درپیش بودن انتخابات مجلس تمام جناح‌ها و گروههای سیاسی بر اساس منافع ملی و مصلحت نظام باید بانوان را برای حضور در انتخابات مجلس چه به عنوان انتخاب‌گر و چه به عنوان انتخاب شونده، تشویق کند.

139207141037032591302623

الهام امین زاده صبح امروز با حضور در ایسنا و شرکت در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن با بیان این‌که زنان باید در تحولات جامعه خود نقش داشته باشند اظهار کرد: ما تنها تکلیف به خودسازی نداریم بلکه در برابر جامعه نیز تکالیفی بر عهده داریم و اگر زنی بتواند در مجلس ایفای نقش کند و دراین زمینه اقدام نکند، در واقع کوتاهی کرده است.

.

امین‌زاده با بیان اینکه دستگاه اجرایی کشور باید بسترهای حضور زنان را فراهم کند گفت: در حقوق شهروندی بخشی مربوط به حقوق زنان وجود دارد که شامل حقوق سیاسی قضایی و اقتصادی و بهداشتی و آموزشی زنان می‌شود پس نیاز به این نداریم که دنبال قوانین بگردیم، بلکه باید با نگاه کارشناسی به توانمندی زنان بنگریم و فرصت های واقعی به زنان بدهیم.

وی با تاکید بر این که در ارتباط با حقوق زنان باید از شعار زدگی و سیاست زدگی پرهیز شود خاطر نشان کرد: آنچه به حضور زنان آسیب می‌زند شعارزدگی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که زنان ما بسیار توانمند هستند و در راستای استقلال سیاسی و اقتصادی و مقاوم کردن بنیه تولیدی باید از آنها حمایت کنیم افزود:‌ زنان جامعه ما جزء کارآفرینان هستند.

امین‌زاده با بیان این که زنان ایران دغدغه‌ی تمام زنانی که تحت ظلم واقع شده اند از جمله زنان سوری و یمنی رادارند اظهارکرد: زنان ایران دغدغه‌ی تمام کسانی را دارند که در اثر تحریم‌ها و مخاصمات مسلحانه امنیت و امکانات آموزشی و بهداشتی خود را از دست داده‌اند واز حقوق بشر همه آنها حمایت می‌کنند.

امین‌زاده به بازدید سال گذشته خود اززندان زنان اشاره کرد و گفت:‌ از نزدیک با نحوه رسیدگی و امکانات و آموزش‌ها در زندان زنان آشنا شدم؛ چرا که بیشترین دلیل حضور زنان در زندان‌ها مسائل مالی و عدم آشنایی آنها با مسائل حقوقی بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزمانی میان دولت و ملت خاطرنشان کرد: حضور بسیاری از زنان در زندان‌ها به دلیل امضا پای اسنادی بوده است که نمی‌دانستند، چه تعهد بزرگی را با امضای آنها قبول کرده‌اند، بنابراین در همین راستا از رسانه‌ها درخواست دارم تا با آموزش و اقدامات لازم در زمینه‌ی آگاه سازی مردم به مسائل حقوقی باعث کاهش جرائم حقوقی شوند؛ چرا که ارتقای آشنایی مردم با حقوقشان باعث کاهش پرونده‌های قضایی خواهد شد و در همین راستا دراستان ایلام با انتشار اطلاعاتی در مورد نحوه قراردادهای مختلف از طریق پیامک و دادن آگاهی به مردم شاهد کاهش تخلف‌ها در این زمینه بوده‌ایم.

امین‌زاده همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ایشان راالگوی شایسته برای زنان دانستند و گفت: حضرت فاطمه (س) در خانواده‌ای معصوم حضور داشتند و به گفته‌ی پیامبر (ص) جزو 4 زن برتر عالم در کنار حضرت مریم ، خدیجه و آسیه هستند اما حضرت فاطمه بهترین زنان در گذشته و آینده به شمار می‌روند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه به توصیف حضرت علی (ع) از فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت:‌حضرت علی (ع) فرمودند که فاطمه بهترین کمک در اطاعت از خداوند برای من است.

امین‌زاده همچنین به مبارزات حضرت فاطمه(س) در خصوص فدک اشاره کرد و گفت:‌ ایشان در ماجرای فدک به افشاگری پرداختند، البته در این زمینه برای حقوق اقتصادی‌شان تلاش نمی‌کردند بلکه به دنبال حقوق دینی خود بودند تا برای پیروانشان الگوی مناسبی در این حوزه باشند.

امین‌زاده با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در حقوق فردی و اجتماعی بسیار فعال بودند خاطر نشان کرد:‌اگر فاطمه(س) نبود اسلام ناب تداوم پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به اهمیت حضور زنان اشاره شده است و زن و مرد را از نفس واحده دانسته است گفت: در اصل 20 و 21 قانون اساسی ما نیز به برابری زن و مرد اشاره شده است و امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود می‌فرمایند که مفتخریم بانوان ما در صحنه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی حضور دارند و حتی همدوش و بهتر از مردان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم به مناسبت روز زن از مادری که همزمان دو فرزند بیمار، برادر ناتوان و مادر نابینای خود را در شرایط بسیار سخت نگه داری می‌کرد با حضور الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، علی متقیان مدیر عامل ایسنا و سعید پورعلی مشاور رسانه‌ای مدیر عامل ایسنا، تقدیر شد و این خانواده که در مرتضی‌گرد از مناطق اطراف تهران زندگی می‌کردند با انعکاس خبر و تصاویر زندگی سختشان پس از کمک‌های خیرین تغییرات بسیار زیادی درزندگی‌شان ایجاد شد .

الهام امین‌زاده در همین راستا با اشاره به این که در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش برای مجلس چندین بار از منطقه مرتضی‌گرد بازدید کرده است گفت:‌این منطقه محروم نیاز به کمک بسیار دارد و در این راستا می‌توان از ظرفیت این منطقه در حوزه صنعت و چوب بسیار بهره گرفت؛ چراکه در این رابطه می‌تواند حتی در زمینه صادرات نیز وارد عمل شوند، اما متاسفانه گاهی مردم ما مجبورند از کالاهای وارداتی استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا