درآمد یک تریلیون و ۵۳۵ میلیارد ریالی گمرک اصفهان در ۱۰ ماهه امسال

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد:

درآمد یک تریلیون و ۵۳۵ میلیارد ریالی گمرک اصفهان در ۱۰ ماهه امسال

 مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: گمرک استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال یک تریلیون و ۵۳۵ میلیارد ریال درامد کسب و به خزانه واریز کرده است.

به گزاش ارک خبربه نقل از مهر، اسدالله احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان بیان داشت : در ۱۰ ماهه ۱۳۹۶ از استان اصفهان، ۸۵۱  قلم کالا به وزن سه میلیون و ۸۸۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۶۱ درصد و از حیث ارزش ۳۲  درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن آلات و فولاد به ارزش ۳۴۹ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۳۱۷ میلیون دلار، فرش ۱۳۵ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۵۶ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۰۵ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۹۲ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۱۰۵ میلیون دلار و هشت درصد و تایلند با ۸۸ میلیون دلار و هفت درصد سهم از کل صادرات استان هستند.

مدیر کل گمرک اصفهان اذعان داشت: ۷۲ هزار و ۴۲۲ تن کالا به ارزش ۳۲۴ میلیون و ۲۵۱ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۹ درصد و از حیث ارزش ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرامرزی شاهد افزایش ۲۷ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  هستیم، بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در ۱۰ ماهه ۱۳۹۶، بالغ بر یک تریلیون و ۵۳۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد و پنبه ۳ درصد  بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، کره جنوبی با ۱۳ درصد، ایتالیا با ۱۲ درصد در صدر کشورها صادرکننده به استان اصفهان بوده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۹۷ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال واحد قضایی گمرک اصفهان، هزار و ۸۳ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا،‌ به ارزش ۵۳۳ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال را رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد یک درصد افزایش و از حیث ارزش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا