گازرسانی به 1868 شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی

ارک خبر- مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از گازرسانی به 62 شهر و 1806 روستا در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رهنمای توحیدی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به گازرسانی به 62 شهر و 1806 روستا در آذربایجان‌شرقی گفت:تعداد کل 62 شهر استان بصورت 100 درصد و تعداد یک هزار و 806 روستا با 310 هزار و 525 خانوار معادل 92.23 درصد خانوارهای استان بهره‌مند از گاز طبیعی هستند و 210 روستا با یک هزار و 108 خانوار معادل 3.29 درصد خانوارهای استان در مرحله اجرای عملیات گازرسانی قرار دارند.

وی افزود:از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 93 عملیات گازرسانی به 365 روستا با 12 هزار و 608 خانوار معادل 3.7 درصد خانوارهای استان در برنامه اجرایی استان قرار گرفته‌اند که از این تعداد 141 روستا زیر 20 خانوار واقع در مسیر می‌باشد.

توحیدی گفت:شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با داشتن یک میلیون و 429 هزار مشترک و با اجرای 19 هزار و 620 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در اقطار مختلف و نصب 630 هزار عدد علملک گاز یکی از چهار شرکت بزرگ در سطح شرکت ملی گاز ایران به شمار می‌رود که توانسته است 100 درصد خانوار شهری و بیش از 92 درصد خانوار روستایی استان را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کند.

وی افزود:در مقام مقایسه با سایر استان‎ها می‌توان اذعان داشت میزان برخورداری استان آذربایجان‌شرقی در بخش روستایی 21 درصد و در بخش شهری چهار درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

توحیدی افزود:از طرفی به واسطه توزیع سوخت پاک و دوستدار محیط زیست، وجود شبکه گسترده استانی و بهره‌مندی از خطوط اصلی و صادراتی گاز طبیعی کشور به همراه سایر مزایای رقابتی استان مانند قرار گرفتن در شاهراه جاده ابریشم، همجواری با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکیه و قرار گرفتن در مسیر صادراتی سازمان همکاری اقتصادی منطقه‌ای ( اکو ) موجب شده است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای در سطح استان ایجاد شود.

به گفته وی در راستای تحقق اهداف شرکت ملی گاز ایران در زمینه رسیدن به خودکفایی در تولید کالا و تجهیزات مورد نیاز، این شرکت به عنوان قطب پژوهشی ساخت تولید تجهیزات گازرسانی در سطح شرکت ملی گاز ایران انتخاب شده و بر اساس نقشه راه مصوب آن پروژه‌های متعددی را تعریف کرده و پیگیری می‌کند.

وی افزود:از جمله مهمترین نتایج کاربردی حاصل از پروژه‌های پژوهشی می‎توان به طراحی و ساخت دستگاه hottap برای انشعاب‌گیری در سایزهای 4 تا 12 اینچ برای اولین بار در کشور که قبلا در اختیار کشور آمریکا و تعدای از کشورهای اروپایی بود اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت:ساخت دستگاه انشعاب‌گیری همسایز و انسداد موقت جریان گاز در لوله های ¾ اینچ، ساخت دستگاه بودارکننده با تزریق متناسب مصرف بدون نیاز به پالس از کنتور، ساخت دستگاه میل اسپندل بازکن، ساخت آچار گیربکس‌دار مخصوص شیرهای نیمه‌جام و ساخت استوپر برای رفع شیرهای دفنی از دیگر توانمندی‌های شرکت به شمار می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا