تغییر مدیران اصفهان سیاسی نیست

سر ویس خبری روزنامه ارک- اصفهان- استاندار اصفهان گفت: اعتدال،تخصص،کارآیی و تعامل از صفات مدنظر ما برای مدیران استان است و براین اساس هیچ یک از تغییر و تحولات سیاسی نبوده بلکه نتیجه یک تصمیم مدیریتی و نتیجه ارزیابی بوده است.

به گزارش مهر، رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره به طول انجامیدن پروژه متروی اصفهان اظهار داشت: عدم تعامل میان میراث فرهنگی اصفهان و شهرداری اصفهان در ۱۵ سال گذشته مهم‌ترین مشکل این پروژه بود که در یک سال گذشته با تشکیل کمیسیون ۵ نفره این تعامل ایجاد شده که در راه‌انداری متروی اصفهان بسیار موثر است.

وی در ارتباط با دلیل عدم اتمام پروژه موزه دفاع مقدس در اصفهان افزود: اصفهان ۶ درصد جمعیت کشور را داراست اما ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد ایثارگران کشور را دارد و دو لشکر، ۵ تیپ و ۴۰۰ فرمانده عالی‌رتبه آن در دفاع مقدس حضور داشتند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بر این اساس این موضوع برای ما بسیار ناراحت کننده است که اصفهان با این همه افتخارات در زمان دفاع مقدس هنوز موزه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه دو فاز برای موزه دفاع مقدس اصفهان در نظر گرفته شده که فاز اول تا پایان سال ۹۴ به اتمام می رسد، ادامه داد: برای این فاز ۱۰ میلیارد تومان بودجه نقد و ارزی در نظر گرفته شده که دو میلیاردتومان توسط استانداری، ۶ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۲۰۰ هزار تومان یورو را نیز فولادمبارکه تامین کرده است.

اصفهان به شهر موزه‌های جهان معروف است زرگرپور در ارتباط با تصمیم‌گیری در ارتباط با اشیاء و آثار کشف شده در میدان دروازه دولت و در مکان ساخت ایستگاه مترو اصفهان بیان داشت: اصفهان در میان گردشگران به شهر موزه معروف است به گونه‌ای که در هر گوشه آن که بکاوی به یکی از آثار تاریخی ممکن است برخورد کنید.وی اضافه کرد: هم اکنون دو ایستگاه برای مترو در دروازه دولت و ابتدای چهارباغ وجود دارد و در ابتدا قصد ما این بود که در صورت عدم وجود اشیای تاریخی در ابتدای چهارباغ، این مکان ایستگاه مترو باشد که به آثار مکشوفی برخورد کردیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای چهارباغ عباسی به سمت انقلاب آثار کاخ جهان‌نما کاملا مشخص است، بیان داشت: با توجه به کشف آثار دو تمدن مختلف در این منطقه هم اکنون در چهارباغ فقط اکتشاف انجام می‌شود و دروازه‌ دولت، مکان ایستگاه مترو است و با توجه به پرداخت هزینه این اکتشاف توسط شهرداری تعامل میان این دو ارگان مشخص است.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت راهروی کشف شده در این میدان چه خواهد بود، گفت: در این میدان یک تونل انتقال آب پیدا شده است که پیش بینی می‌شود طول آن از ۶۰ متر بیشتر نباشد.

زرگرپور برخورد با اعتقاد بر اینکه در هنگام کشف آثار تاریخی در زمان ساخت و ساز شهری به سه شیوه با آنها برخوردار می شود، تصریح کرد: در روش نخست شیء و یا آثار تاریخی مستندسازی شده و سپس اثر تخریب می شود، در شیوه دوم ممکن است به آثار تاریخی برخورد شود که این آثار استخراج و در موزه نگهداری می‌شود و در برخورد سوم نیز اثر تاریخی باید در جای خود باقی بماند.

وی اضافه کرد: بر این اساس پیشنهاد ما این است که ۳۰ تا ۴۰ متر از این تونل نگهداری و با محافظ شیشه‌ای پوشانده شود تا برای عموم قابل مشاهده باشد و برای مابقی نیز حالت دوم اعمال می شود که این مطلب در حال بررسی است.

استاندار اصفهان مشکل دیگر مسیر متروی اصفهان را کف‌سازی‌های تاریخی ایستگاه انقلاب برشمرد و بیان داشت: در این بخش دو سری کف سازی یکی متعلق به دوره صفویه و دیگری با قدمت بیشتر وجود دارد و با توجه به اینکه به نظر می‌رسید سرتاسر چهارباغ همین وضعیت را داشته باشد پیشنهاد شده ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر از این بخش در جلوی مدرسه چهارباغ محافظت شود چراکه ارزشی در همین حد دارد.

تندروی های دو طرف درگیر در پروژه مترو پیشرفت این طرح را کند می کند

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا