ساخت و راه اندازی ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت و بالندگی را به ایران اسلامی هدیه نمود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ساخت و راه اندازی ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت و بالندگی را به ایران اسلامی هدیه نمود

علی محمد نمازی نماینده دوره ششم مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس مجمع نمایندگان ادوار مجلس ضمن بازدید از سومین نمایشگاه توانمندیهای خانواده بزر ذوب آهن در گفتگو با آتشکار گفت : بسیار خوشحال هستم فرصتی دست داد که از نزدیک با دستاوردهای مادر صنعت فولاد کشور ، ذوب آهن اصفهان در ابعاد مختلف بیشتر آشنا شوم.

وی افزود : برگزاری چنین برنامه های سبب می شود اعضای خانواده بزرگ ذوب آهن که از محل این کارخانه ارتزاق می کنند ، دستاوردهایی که پدران و همسران شان برای ساخت آنها از جان و دل زحمت کشیدند مشاهده نمایند که قطعاً احساس غرور و افتخار به آنها دست می دهد.

پرورش گل ها در دل صنعت فولاد تحسین برانگیز است                             

نائب رییس مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : غرفه های بسیار متنوعی در نظر گرفته شده بود که مسئولین آنها به خوبی با توضیحات خود دستاوردهای ارائه شده را تشریح می نمودند . یکی از غرفه های جالب این نمایشگاه مربوط به گل و گیاه بود ، پرورش دادن چنین گیاهانی در دل صنعت فولاد تحسین برانگیز است و به شادابی و نشاط این مجموعه کمک می نماید .

وی خاطر نشان کرد : ذوب آهن اصفهان با برگزاری نمایشگاه دائمی در محلی مناسب می تواند دستاوردهای خود را متناسب با محصولات متنوعی که تولید می نماید ، به روز نموده و به محلی برای تعامل متخصصان و صاحب نظران صنعت فولاد در عرصه ملی و بین المللی تبدیل شود.

نماینده دوره ششم مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ذوب آهن اصفهان از طریق بخش خصوصی با فراهم نمودن زیر ساخت های مناسب به شیوه صحیح می تواند با پویایی بیشتر و تکیه بر تکنولوژی جدید و همچنین سرمایه انسانی متخصص رشد و شکوفایی بیشتری را رقم زند .

ساخت و راه اندازی ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت و بالندگی را به ایران اسلامی هدیه نمود

وی احساس خود را از نیم قرن فعالیت ذوب آهن اصفهان چنین توصیف کرد : به یاد دارم در دوران دبیرستان کلنگ این شرکت زده شد ، روزهای خاطره انگیزی بود … در گذشته نفت در کشور جایگاه ویژه ای داشت اما صنعت فولاد نداشتیم تا اینکه مدت زمان کوتاهی حدود دو و نیم سال این شرکت بزرگ ساخته شد و به مرحله بهره برداری رسید و آرزوی ملی ایرانیان برای برخورداری از صنعت فولاد به تحقق پیوست. افراد بسیار زیادی از جایی جای کشور ایران برای اشتغال در این کارخانه به اصفهان و مناطق اطراف این شرکت مهاجرت نمودند که این موضوع در اقتصاد شهرستان و همچنین سایر ابعاد بسیار تاثیر گذار بود . گذشت نیم قرن از فعالیت ذوب آهن اصفهان و نقش بی بدیل آن در اقتصاد کشور دستاورد بسیار بزرگی به شمار می رود ، بنده این موفقیت را به کلیه مدیران و کارکنان این شرکت مادر صنعتی تبریک عرض می نمایم. این افتخار بزرگ و میراثی گرانبها برای نسل آینده نیز محسوب می شود زیرا ساخت و راه اندازی ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت و بالندگی را به ایران اسلامی هدیه نمود. پیشنهاد می دهم نمادی به مناسبت نیم قرن فعالیت ذوب آهن اصفهان ساخته و در محلی مناسب از کارخانه نصب شود .

ذوب آهن اصفهان و مسئولیت اجتماعی

نائب رییس مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئولیت اجتماعی این شرکت نیز گفت : ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، آموزشی و  … عملکرد بسیار خوبی داشته است . تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان ، تاسیس خیریه والفجر ، برگزاری اردوهای مختلف ، جذب کارآموزان و آموزش آنها در محیطی مناسب توام با علم و عمل ، ایجاد بزرگترین جنگل مصنوعی کشور با مساحت ۱۶ هزار و پانصد هکتار که در شادابی محیط کار و تلطیف هوا نقش بسیار مهمی دارد . بخش های از مسئولیت اجتماعی این شرکت محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا