شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی دراصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی دراصفهان برگزار می شود

 شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی همزمان با سراسر کشور دهم تا هجدهم اسفند در استان اصفهان برگزار می شود.

 

به گزارش ارک خبر:حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی، کار قرآنی است؛ در ۴۰ سال بعد از انقلاب برنامه‌های زیادی انجام شده اما هرچه جلوتر می‌رویم حس می‌کنیم بیشتر باید در این زمینه کار کرد.

وی افزود: ۱۶ دوره است که مسابقات قرآنی برگزار می‌شود؛‌ در کنار اهداف ثابتی که از برگزاری مسابقات قرآن وجود دارد یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اتحاد و همدلی میان متولیان قرآنی این رویداد در کشور است، مسابقه‌ای که در گذشته از سوی چند ارگان اجرا می‌شد امسال توسط اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته عنوان کرد: سال‌های قبل به صورت مجزا و چند بار در سال برگزار می‌شد اما بالاترین عدد ۲۳ هزار نفر بود که امسال با تجمیع مسابقات ۶ هزار نفر بیشتر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کل کشور ۲۴۱ هزار ۲۱۱ نفر در شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت دارند از این تعداد بیش از ۲۹ هزار نفر مربوط به اصفهان است و از این جهت رتبه دوم کشور بعد از تهران به اصفهان اختصاص دارد؛ رشد خوبی داشته‌ایم اما نسبت به علاقه‌مندان قرانی و نیاز به مشارکت جای کار و تلاش بیشتر دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان   نیزدر این نشست خبری اظهارکرد:  این آزمون به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور به همت وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و موسسات قرآنی برگزار می‌شودو مهم‌ترین هدف برگزاری این آزمون تقویت وحدت و انسجام برنامههای قرآنی ادارات، سنجش کمی و کیفی آموزش قرآنی موسسات خصوصی کشور ، ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان برای حفظ و یادگیری قرآن، به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و آموزش قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی افزود: شرکت کنندگان در این دوره در ۳۲۴ رشته شامل حفظ سوره های واقعه و ملک، ترجمه و مفاهیم قرآن در سطح یک و دو، مفاهیم صحیفه سجادیه و خطبه فدکیه، انس با قرآن به صورت الکترونیکی، درک معنا و تدبر در قرآن به صورت الکترونیکی به رقابت می پردازند.

وی مسن ترین شرکت کننده را ۷۶ ساله در رشته حفظ ۵ جزء و خردسال ترین شرکت کننده را ۳ ساله در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم اعلام کرد و گفت: برای شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۲۴۱ هزار نفر ثبت نام کردند که تعداد ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر آنها از استان اصفهان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا