میزبانی آذربایجان‌شرقی از بزرگ‌ترین رویداد قرآنی /برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در دهمین روز از اسفندماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی محمد محمدپور اظهار کرد: این آزمون‌ها با هدف تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

محمدپور، ‌استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: آزمون کتبی تمام رشته‌ها روز پنج‌شنبه دهم اسفندماه‌ از ساعت ٨/٣٠ الی ٩/٣٠ صبح، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز شنبه دوازدهم اسفندماه، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان دوازدهم تا هفدهم اسفندماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان نیز دوازدهم تا هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

محمدپور افزود: شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ٧ هزار و ٢١۴ نفر و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن در ٢۶ رشته برگزار می‌شود که از این تعداد ۴ هزار و ٨٢١ نفر از شرکت‌کنندگان زن و ٢هزار و٣٩٣ نفر هم مرد هستند.

وی تصریح کرد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می‌آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود، از این رو مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه “آموزش قرآن” در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است و به همین خاطر می‌توان برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت را به عنوان یکی از اقدامات مهم،‌ لازم و تاثیرگذار در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور برشمرد.

شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، همزمان با سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و صدا وسیمای مرکز استان در تبریز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا