برپایی نمایشگاه‌های فروش آثار هنری یک ضرورت است

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در رابطه با اهمیت برپایی نمایشگاه‌های فروش آثار هنری گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی یک ضرورت است.

محمد محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه فروش آثار هنری در تبریز، اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر موثر بوده و همچنین در جهت عرضه آثار فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاهای فروش آثار هنری بسیار با اهمیت است.

وی با تاکید بر اهمیت عرضه و فروش آثار هنری، بیان کرد: فروش آثار هنری می‌تواند در وضعیت اقتصادی و معیشتی هنرمند موثر بوده و در تبیین سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

وی یکی از راه‌های توسعه فرهنگی را دسترسی مردم به آثار و کالاهای فرهنگی دانست و افزود: نمایشگاه‌های عرضه و فروش آثار هنری می‌توانند در کنار تامین معیشیت هنرمند به چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز کمک کرده و زمینه را برای توسعه فرهنگی فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه‌های فروش آثار هنری، متذکر شد: این اداره کل در راستای بهبود و همچنین پیشرفت این گونه نمایشگاها، بخش خصوصی را با صدور مجوز و همچنین همراهی در خرید و فروش آثار عرضه شده حمایت می‌کند.

گفتنی است، نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز در رشته‌های “نقاشی، خوشنویسی، مجسمه و عکس” از تاریخ دهم لغایت ۱۸ اسفند ماه سالجاری در مرکز خرید اطلس برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا