تصویب مساحت ۵۶ هکتارشهر هرند به عنوان محدوده بافت فرسوده

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

تصویب مساحت ۵۶ هکتارشهر هرند به عنوان محدوده بافت فرسوده

در کمیسون ماده ۵ این هفته استان ۶۴ مورد از موارد ۶ شهر استان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۸ مورد از موارد مربوط به گذر های ۶ منطقه شهر اصفهان و ۱۳ مورد از موارد تغییر کاربری مناطق شهر اصفهان ، تصویب محدوده بافت فرسوده شهر هرند به مساحت ۵۶ هکتار ، موارد مربوط به تودشک ۳ مورد ، کمشچه ۲ مورد ، گرگاب ۱۰ مورد وگلپایگان ۱۸ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان  در رابطه با بافت فرسوده شهر هرند گفت : شهر هرند در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و مساحت آن بالغ بر ۳۲۸ هکتار است که از این میزان ۵۶ هکتار آن در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که ۱۷ درصد کل مساحت شهر است.

وی در ادامه گفت : بحث ریز دانگی در محدوده بافت فرسوده شهر های کویری و همچنین شهر هرند وجود ندارد و عمده مشکل آن عدم مقاوم بودن و نفوذ ناپذیری آن است و عمده محورهای داخل بافت شهر محور هایی با عرض کمتر از ۶ متر است .

وی در ادامه افزود : کیفیت ابنیه در بافت فرسوده شهر هرند به گونه ای است که ۸۳ درصد آن را بافت های تخریبی و مرمتی و ۴ درصد آن را نیز بافت تاریخی تشکیل می دهد .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا