فعالیت ۳۳۵۵ واحد تولیدی صنعتی در آذربایجان شرقی

ارک خبر- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۳۳۵۵واحد تولیدی در استان گفت: شفاف سازی و دقت عمل در ارائه آمار واقعی زمینه ساز توسعه است.به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی جهانگیری در جمع مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تعداد صدور پروانه‌های بهره برداری رتبه دوم و از نظر سرمایه گذاری رتبه چهارم در کشور را داراست،اظهار داشت: دستیابی به آمار واقعی مبنای برنامه ریزی‌های کلان استانی است.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش برای اولین بار در کشور طی سال گذشته و جاری اجرایی شد، گفت: این طرح از مهمترین برنامه‌های اجرایی در خصوص شناسایی واحدهای فعال و غیرفعال و تولیدکنندگان واقعی بود و منجر به احصاء آمار دقیق و به روز از تولیدکنندگان شد.

وی اضافه کرد: همین موضوع در اختصاص منابع و زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و گاز و همچنین تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی بسیار مؤثر بود.

جهانگیری با بیان این که حرکت با برنامه و قانونمند در جهات مختلف اقتصادی امری ضروری است، افزود: حساسیت در انجام مسئولیت‌ها و رفع موانع تولید به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء جایگاه استان را خواستار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به جایگاه استان در صنایع مختلف اظهارکرد: به همت مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان استانی امروز شاهد موفقیت‌های صنعتی هستیم و موفق به رتبه نخست در تولید شیشه و رتبه دوم در تولید فولاد شده‌ایم.

حسین نجاتی اعلام کرد: مدیران واحدهای صنعتی علاوه بر بهره مندی از تسهیلات بازسازی و توسعه، مواداولیه و نوسازی ماشین آلات تولیدکنندگان می‌توانند از معافیت‌های گمرکی ورود ماشین آلات نیز استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا